İzlekler için Sosyal Medya

ınspector clouseau

11 Şubat 2013 Pazartesi

Kronikler; değişime direnç

Yıl 2006 falan o derece eski bir hikaye

iki noktaların devamında gelecek bu hikaye, şu anda hazirandayız, neredeyse son haftasındayız..

ilginç cumalardan biriydi ben bu atraksiyonu 13.cuma da bekliyordum ama 1 hafta gecikti.

stresli sayılabilecek bir işim var, sabahları 7'de güne başlıyorum, uyanıp kendime gelmem, hazırlanmam haberleri izlemem için 30 dakikam oluyor saçlarımı yıkamam gerekiyorsa bu saati geriye alıyoruz ki bu bir azap, serviste kalitesiz bir uyku sonrasında 8 gibi ofiste oluyoruz, 9 a kadar ne kadar gereksiz bilgi ve telefon varsa geliyor, sayısız uyarıcaya maruz kalmanın verdiği gerginlik haftanın ilk sabahını dolaylı olarak da diğer günlerini etkiliyor minikbir butterfly effect olayı..


Bugün Okan'ın doğum günüsü kutlu olsun. Okan benim çok yakın arkadaşım, sivri dilli yemek konusunda bir yağız izgül kadar yorum yapar, iyi de yemek yapar, üniversiten arkadaşım ve kendisi turizmci, en büyük keyfimiz okuldakileri çekiştirmek, yıllar sonra kim nerede, benim eski sevgilimin mağara adamlığı onun eski sevgilisinin ülkeyi terkedip Washington'a yerleşmesi hostes olması vb. Okan' a başıma gelenleri anlatıyorum emesende;

OKAN: wuhuu çılgın türk
coco: alayına gider dedim, cocolar ölmez
OKAN: bir milli zafer daha
OKAN: tebrik ederim kankam
kendi kendimize ötüyoruz, ama sonra yusuf yusuf, özgüveninden dolayı kutluyorum ve seninle gurur duyuyorum hemde sabah sabah( o zamanlar Okan kendi şirketini kurmamıştı, minyonların sevgilisiydi, artık milyonların sevgilisi)
******

Toplantı salonu; ilk beni alıyorlar, zaten projeye ilk seçilende bendim.

gayet sevimli bir maske ile surat ifadeside diyebiliriz takınmış benden 3 yaş büyük bir bağyan var karşımda, bu maske olayını iş hayatında olanlar bilir, kitleme vaziyeti olduğunda aslansın, kaplansın seni kesseler acımaz diye girilir konuya... ciddi işler yapıyoruz, daha ciddi, önem dikkat gerektiren özel bir proje bu seferki dedi. insan beyni hızlı çalışır nanosaniyede farklı konular üzerinde yorum yapabiliyorsun lakin aynı beyni faideli şeylerde kullanmıyorsun ki bu başka bir başlıkta incelenecek rahat ol sana artık bir şey demiyorum.

ne sanıyordu bilmiyorum bundan 2 yıl kadar önceydi beni çok kızdıran bir yöneticim vardı kendisine normal insanların ayküsü 90 benimki 132 sence bu konuyu anlayamama durumum ne olur dediğimde bel bel bakmıştı, yine aynı şeyi söylemek istiyordum ama bu sefer bekledim, çünkü dinlemek çok önemlidir, insanların sözünü bitirmesine özen göstermek gerekir, bir danışmanlık firmasında çalıştım bir ara, günde onlarca telefon geliyordu demek isterim ama abartmış olurdum çünkü yüzlerceydi bazen 1000'lerle ifade edilebilirdi, bir değerlendirme merkeziydik kalabalık, hatun yoğun bir organizasyon, herkesin regl dönemi birbirine bağlanıyor, zannedersin klinikteyiz, deli hastanesi kara mizah, neyse orada bir kadın vardı ona verdiğim bu cevabı vermek önemliydi biraz öncede belirttiğim üzere.
o aralar heyecanlıydım, bir an önce asıl konuya gelinmesini beklemek zor geliyordu, laf sokardım, sivridilliydim, kalemim keskindi heaa sözlüktende o nedenle atıldım:). gizlilik hayati önem taşırdı, hatta bir arkadaşım vardı onunla bu yüzden aramız bozuldu, tutamadı çenesini, yıllardır görüşmeyiz. hatırlarsın belki anlatmıştım, işinde çok iyi ama etik'te başarısız tiplerdi..

dinledim nitekim, dinledim, gayet sevimli bir şekilde bana neler olacağını anlatıyordu, yalnız unuttuğu bir konu vardı, bir insanın doğru ya da yalan söylediği tasarladığı göz hareketlerinin sağa veya sola hareket etmesiyle değerlendirilebilir, yalan söylerken ayak parmaklarının ucu yukarı kalkar, farkedilmeden mimikler oluşur.. bu çok müstesna insan ilk günden beri iyi anlaştığım neşeli hayat dolu, gerektiğinde şebekleşebilen bir tipti ama bana bunu yapması hoş değildi.

*************
ara veriyorum,


Edy diye bir arkadaşım vardı eski ofisimde, kendisi hayata yaşa felsefesiyle dünyayı değiştiremediğinde kendi küçük dünyasını değiştirip gerçekten dünya turuna çıkmıştı. o farketmiş onlarla yaptığımız toplantılarda 1 yıl boyunca ben hangi aydaysak yani kaç aydır oradaysak arkadaşlar 5 aydır burdayız HİÇ HOŞ DEĞİL, 6 aydır burdayız HHD, 10 aydır burdayız HHD, ya bir yıl oldu 1 sistem 1 yılda oturmaz mı? HHD demiş durmuşum bunu farkettiğimiz gün çok gülmüştük, ne güzel en azından başka bir şey dememişim Hiç Hoş Değil----- boncuk bunu bir gün toplantıda ajandasına yazıp yanınada çiçekler çizmişti daha sonra onu
taradı ve masaüstü arkaplan olarak yapıştırdı minik ama sevimli bir detay..ha bu arada eda ik yı komple bırakıp güneyde bir bar açtı:) çantasında giyilmiş çorapla gezerdi isabet oldu:)

*************

söyleyecekleri ana hatlarıyla buydu, diğerlerinden önce benimle paylaşmak istemişti, aman da ne güzel zaten hep böyle olmuştu, okulda da ilk hep bana söylenirdi, evde de hep bana söylenirdi, iş hayatında da aksamadı, demek önce benimle paylaşmak istedi amanda hanimiş hanimiş:

içses: içindeki orospu çocuğu devrede mi coco

içses: Devrede devrede(rahat ol sen ben birazdan seni kaydırıcam)

ben:şimdi durum şu anlıyorum, sizin için önemli bir konu, lakin bu iş temiz ve sessiz olmalı, bu konuda hassas olmanız konusunda sizi uyarmıştım, sizinle paylaşmak istediğim bir konu var, bu plan sizin kurallarınızla uygulanırsa görmüş olduğunuz 4 şehirde 6 noktada 16 raporda size hata olarak geri dönecek. (bkz: türk yöneticilerindeki analitik zeka geriliği)

zorro:ama bu işi senin istediğin gibi yapamayız, işler çok ağır sıkıldılar..

ben:ben de bunu diyorum, o yüzden o değişkenleri sarsmayın, zira bu kadarı bana yeter, ağrısız bir son için buraya kadar diyelim, mutsuz olmak istemem, benim için kim ne yapmış, ayağımı kaydırmak kime ne gerek, ayna misali yanımdakini kendim gibi görmek isteme kendi şanımdandır, profesyonel olun bu iş burada bitsin.bunu şımarıklık olarak almayın reca ederim, bu konuda marka olanla çalışmak herkesin hakkı ama benimle çalışmak istiyorsanız şartları kabul etmelisiniz. konu ücret, makam vesair değil, mutsuz geldiğim sabahların sonucunda uzun vadeli başarısız yatırım planınızın günah keçisi ben olmayacağım, öngörü diye buna denir. Bilmem anlatabiliyor muyum? kimin ne olduğunu gün batmadan göreceğim, daha öncede gördüm, hayat benim için bir hayal kırıklığı çukuruydu gençliğimde.. önümü göremediğim bir tünele ihtiyacım yok, zira saçlar beyazlamaya başladı.

zorro:peki o zaman bir bakalım, dediğin gibi bir şey sözkonusu değil,

(İçses:adamın ağzına böyle sıçarlar paşam, alooo, getirmişler lise mezunu öküzü, bu torpil sisteminin ta içine, konuya bak işe göre insan bulma lüksüm yok, bıkbıkbık, seni yönetici yapan zihniyetin beyin loplarının ikisine de ayrı ayrı..)

evde doğdum ben biraz da ondan galiba, yoksa niye diğer insanlar gibi koyun sürüsüne katılmayayım? benim onlardan farkım ne?


çok kadim dostum söylemişti bana o zaman lisedeydim o çalışıyordu büyüktü benden arkadaşlık başka, dostluk başka, iş bambaşka.

P.s. Görüyorsunuz, küçükken heyecanlı bir tiptim;) bulunca paylaşayım dedim.

Şimdi olsa... Şimdi olmaz hacı işim belli, birşey dediklerinde outsourceum ben sözleşmede böyle madde yok diyorum, erdal bakkal gibi, böyle bir şey söylenmedi iskender diyorum. Ya, şirkettekilerin maaş zamlarının iletildiği zarfları niye ben düzenleyeyim ki? Haksızsam haksızsın de. Benim işim işe alım, zarf yerleştirmek değil, sicil dosyası kontrolünde yardımcı olmuştum ki...






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder