İzlekler için Sosyal Medya

ınspector clouseau

30 Eylül 2013 Pazartesi

KPI

Ülkemizdeki the cynical girl(Laurie Ruettimann) ve jenny(jenny lawson- hiçbir şey olmamış gibi yapalım) boşluklarının dolması niyetiyle :) 
Evet bu noktada sizinle iki adet kpi paylaşayım 
1) ben bir kitap yazıyorum bu yayınlansa şahane olur 
2) bir gün konuşmacı olarak TED e falan çıksam harikulade olur

The Cynical Girl ik zirvesi 2014'te konuşmacı olacak, jenny'i bilmiyorum, benim için ise henüz vakit var biliyorsunuz.

Bir şey daha söyleyeceğim senin burnun büyüdü diyenler var o öyle değil zayıfladıkça daha fazla yer kaplıyor gibi gözüküyor sadece. Aşk yanmaktır sevgilim.



Sarcastic kahramanınız Coco.

25 Eylül 2013 Çarşamba

Troll/ iş ilanı


Malumunuz hodja gitti, bizde bugün geyiğini yaptık haklı nedenle mi, negzel tazminat alır, kurumsal iletişim falan, geçen sene Aykut içinde churn muhabbeti yapmamış mıydık?



Ruhi Mücerret

Bir Murat Menteş kitabı.

1 Mayıs'ta kendime hediye olarak almıştım, malum işçi bayramında çalışınca insan, küçük ödüller ve hediyelere ihtiyaç duyuyor. 
Tabiisi kapağı ilgimi çekti, satınalma kararlarım bir çocuğun ki ile aynı, renkli olsun, ilgimi çeksin, benim olsun ve another one!

Kitapçıya gittiğimde( ay işte dienar, alkım, ada falan anla-çok sıkılırsam idefix evime gönderiyor) genelde yanımda kredi kartım olmamasına dikkat ediyorum, yeni bir kitap satın alamaz ise ölecek hastalığı var da bende kronik bir şey.



Evet ne diyordum kapak, çocukluğuma geri götürdü beni hani şu açı değiştirince üzerindeki resim değişen hologramik zımbırtı var ya ondan bahsediyorum. Bi bakıyorsun Tv'nin içinde çay içen bir Orhan Gencebay çeviriyorsun hafif kovboy Cüneyt Arkın.




Lucas ile ters kitapları okuyoruz şu anda o Yılmaz özdil'in beraber yürüdüklü şeyini okuyor, ben 2 sayfa okuyup bıraktım( kolay okunuyormuş bilginize) o nedenle Lucas bunu okuma sen derin spoiler var :p

Ruhi Mücerret vuruluyor, Serpil hortluyor ama aslında o Serpil değil, Civan'ın kızı var, Fujer Fuji çok değişik bir tip, Masum Cici hiç de masum değil. Adeta bir faust

Ama kitabın sonuna bakmadım bitene kadar, bazen son cümleyi okuyorum :)

Kitap değişik bir kere kabul edelim, yazarın henüz diğer eserlerini okumayan bünye ya bir şeyler oluyor ama dur bakalım ne olacak sorusunu sıklıkla tekrarlıyor.

Bir kere kitap aforizma cenneti, yo dostum tabii ki bir Oscar Wilde olamaz,
Bir marka bombardımanına tutuluyorsunuz,
Bölümler halinde ilerlediğinden uzun ve sıkıcı değil,
Ayrıca her bölüm başlığının altında bir alıntı en sevdiğim,
Alper Canıgüz'e rastlayınca arada eski bir dostu görmüş gibi oluyorum, 
Ve de klasik müzik falan var ve de fantastik şeyler böyle bir ara feza mütehassısı doctor who bile gelecek sandımdı, ama gelmedi 
Adrian Monk, Emrah Serbes bile var hacılar :)
Monk var da oturmayan bir şeyler de var gibi dedim ya değişik bir kitap, farklı. Önce diğer eserleri mi okusaydım acaba, o zaman beğenir miydim acaba?
Ruhi bey'in performansı şahane, tespitleri harikulade.

2 ayrı hikaye, enteresan tipler, en ilgi çeken yanlarından biri kahramanların isim soyisim kombinasyonları.

Mezar taşımda x yazsın,
Bu böyle olmasa ben icad ederdim kalıpları kişiye özel ve şahane.
Kitabın fon müziği ağırlıklı 3 Hürel mezarımın taşı 


  • Milyonlarca aptal gibi o da normal görünüyordu.Aptalları kainattan süremeyiz. Kaldı ki delilik ve aptallığın kaç çeşidi olduğu bilinmemektedir.
Mezar taşıma " Barbaros Hayrettin Paşa'nın ne hissettiğini şimdi daha iyi anlıyorum" yazdırmak belki de en iyisi.

  • Karalahanaya benzeyen bu kadına kimse kırmızı gül vermeyecekti.





"aşk birine seni mahvetme yetkisi vermek ve bunu kullanmayacağına güvenmektir."



Diyeceklerim bu kadar.

P.s: hep iş ile mi ilgili kitap okuyum, bunu mu istiyorsunuz. Al sana ugly truth fiziksel olarak daha az çekici olan beyaz yakalılar daha fazla mobbinge maruz kalıyormuş naber??


Yeşilçam'da kariyer 3

En sevdiklerimden biri de gizli müşteri stayla yapan aslında zengin çok ünlü bir yazar olan ve kılık değiştirip derbeder bir halde çadır tiyatrosuna ya da çingenelerin arasına karışan bir Ediz Hun bir Cüneyt Arkın ya da bir Kartal Tibet.

2. Kariyerleri hazır hem zengin, hem filantropist falan ama aynı zamanda oyuncu fakir taklidi yapabiliyor. Bir yandan yazıyor evet evet yazan bir yazar.



P.s: kızı üzme lan!!!!!!

İlişki durumu: i owe you nothing, you r nothing to me( tam Türk filmlik tespit)


23 Eylül 2013 Pazartesi

Ekip çalışması

Çarpı işaretinin olduğu yere kimin gelmesi gerektiğini biliyorsunuz
Her ekipte vardır böyle bir çıkıntı, hadi ama.

?? Bunlar naber lan işe yaramazlar klasmanından katılıyor.



Geçtiğimiz günlerde bir yerde okudum ama neresi hatırlamıyorum proje gruplarının kısa ömürlü olması gerektiği söyleniyordu, tabisi öyle, kısa zamanda olağanüstü işler çıkartmak ve de bunu olabilen en iyi şekilde yapmak ve bir daha asla görüşmemek.




Güzel giden bir ilişkiyi nasıl mahvedebilirim?

Buralarda ilişki gurusuyum diye dolaşan biri vardı?? Nerede o??


Evet bu soruyu kendine sormalısın periyodik olarak, iyi gidiyordur ama deli dürtmüştür mesela, manyaksındır, kaşınıyorsundur? Ne bileyim ben.

Neredeyse 24 saatini beraber geçirdiğin kişi ile her şey iyi gitsin diyeceğin yerde nasıl sabote edebilirsin bunu konuşmak istiyorum.

Sor bakalım loki neden yalnız? 



O benim çocukluk arkadaşım yeaaa hatta biraz daha ileri götür ve de şunu ekle "ya biz onunla aynı yatakta uyuyoruz beeee bişey olmuyor" hah bu noktada zaten delirip bir şey yapmıyorsa çanlar sizin için çoktan çalmış, hayır kabul ediyorsa bu durumu tebrikler davar gibi bir sevgiliniz var. Gay olması falan da mühim değil "aşkım biz aynı yatakta yatıyoruz ama" olmaz 9 kusurlu hareketten 9unu birden kapsıyor bu. Bir ilişkide jealousy önemli.




Size ihtiyacı olan bir anda bakarız deyin, bu çok iyidir bakarız geniş zaman böyle ohhhhhhhh mis hiçbir kesinlik yok, belirsizlik tavan.

Ota boka alınganlık yapın ve önyargılı davranın.

Arkadaşlarının yanında bozun/laf sokun( iğrençsiniz ibneler güzel jestler yapmak dururken ne bileyim elini öpmek ya da iltifat etmek dururken-grima solucandil mode on)

Cinsi lâtif ise regl döneminde saçmalayın erkek ise tuttuğu takım ile ilgili saçmalayın alkol her ikisi için kesişim kümesinde kelle mi oldun sen diye sorarsanız güzel bir kavga sebebiniz olur.

İlgilenmeyin, başkaları ile ilgilenin, işiniz ile ilgilenin ama onunla ilgilenmeyin, tebrikler nurtopu gibi bir Izy'niz oldu.

İşyerinde hoş bulduğun birinden bahset böyle kaslı, uzun boylu, sporcu ve espritüel olması yeterli ya da mini etekler ve sütun gibi bacaklar olmadı füze memeler, owwww yeeeee fallik dönem sancıları tezahür ediyor.

Eski sevgilinizle karşılaştırın, zaten "o" eski sevgiliniz olduğu için şu an yenisi ile birlikteydiniz, anın tadını çıkartmayın, huzur diye bir şey olmasın zaten.

"Aşkım biz şimdi neyiz?" Sorusuna elhamdülillah müslümanız cevabı verin( gerçi öyle bir soru soruyorsa ölsün zaten de)...

Aramayın sormayın sonra hastanede olduğunu öğrenince saçmalayın( nasıl bir öküzsünüz?)

Yaptığı işi eleştirin( olm ikacıya bunu yapmayın bak)

Doğum gününü unutun( evet o yüzden adı eski sevgili)

Yalan söyleyin, dalga geçin.

Sabah günaydın demeyin gece iyi geceler demeyin.

Yanındayken osurun, burnunuzu karıştırın( canım senin ormanını kim yaktı?)

İnanmayın zaten güvene dayalı ilişkiler uzun ömürlü değil ki, bravo.

Sosyal medya üzerinden Kezban Kezban hareketler yapın karşılıklı laf sokun. Domates biber alayına gider alayına isyan ölümüne İK mesela.



Sürekli bir drama queen'e bağlansın ama sürekli.

Yemeği beğenmeyin, filmi beğenmeyin, mekanı beğenmeyin, garsonu zaten beğenmeyin ama aşçıyı tebrik edebilirsiniz.

Üzerinde ne var diye sorun telefonda, Mahmut var cevabını alın ama bozulmayın.

Saçların bok gibi olmuş deyin, üzerindekini beğenmedim(MAHMUT)

ne hayatım ne sevgilim ne love ne ruhum falan bunları hiç söylemeyin, sevgili sığırlar siz sevgilinize nasıl sesleniyorsunuz? Kızım diyenin ağzına at'la vurasım gelir, iyi olmaz.



Sanırım sonra devam edeceğim.


İlişki durumu: şimdi seninle bir anlaşma yapıyoruz.. Sen beni kıskanıyorsun, bende seni sahipleniyorum..


Coco i didnt dü det

















Çalışmak sevmekten daha zor geliyor

Pazartesi sendromuna cumburlop diye atlamaya can atanlar için bu yazı.




Olm gerizekalı mısınız?



Pazartesi sevilmez mi? Pazartesi candır :)


Kamonnnn guys herşeyi sıfırlama yeniden başlamadır Pazartesi, mini toplantılar, yeni fikirler, şahane haftasonu anıları falandır(ahey ahey), saçma sapan spor muhabbetleri politika ve piyasa saçmalamalarıdır.


Dedenizden miras kalmadıysa, baba parası yemiyorsanız, çalışmak zorunda değilseniz, bakmak zorunda olduğunuz kimse, kira derdi, okul taksidi gibi sabit maliyet oluşturan şeylerden bahsediyorum bak bunlar hep maliyet muhasebesi iktisat falan.

Ya zaten neredeyse öğlen olmuş, instagram, messageme, Facebook, Twitter hesapları derken, pinterestte oyalanırken arada hopp maillere de bakıver öğle yemeğinden sonra şunun şurasında ne kaldı ki günün bitmesine beyaz yakalı.




Bu satırları yazarken Johan Sebastian Bach violin concerto a moll/ in a minor bwv 1041 dinliyorum, tavsiye ederim :) hahahah çalışırken kulaklık takılmayan bir organizasyonda mısınız yoksa, işte buna çok üzülürüm dostum, ruhun huzura kavuşsun tez zamanda umuyorum.

Ruh hali: en güzeli ne biliyor musun? Tabii ki bilmiyorsun, eski direktörünün blog yazılarını mail olarak bilinçsiz bir şekilde sana göndermesi. Kocaman bir hahahahaha.

Uykusunu iyi almış Coco.

Xxx








Ben ben ben ben ben eben eben ebeni

Montell Jordan dan geliyor this is how we do it

Ya da naifseniz bu sabah Frank Sinatra stayla olabilir My Way






21 Eylül 2013 Cumartesi

Haftasonu yazıları

Izy aradı, klasik çok acil Kadıköy de buluşmamız gereken bir durum var sevgilim dağa çıktı avlanmaya dedi. Keyfim yok, eve gel hem bak sana şahane yemek yaparım dedim hem tatlı şarap içeriz falan lahana diyeti devam ediyormuş refuse etti beni. 
Git o zaman saçlarını boyat dedim, bugün saçlarım çok şahane, şaka yapmıyorum harika saçlarım bugün şampuanı değiştirdim, tam da oynamalık oldu.

Birinin dizine yatıp uyuyasım var.




Ruh hali: Sen benimsin, sadece henüz bunun farkında değilsin



Kendime notlar

2010 yılındayız, sağlam dedikodu yapmışım



20 Eylül 2013 Cuma

İşyerinde one to one correspondence

Sex in the workplace or sex in the kitchen (Yazının fon müziği elbette r kelly'den sex in da kiçın)

Ne kadar ileri gidebilirsiniz? 

Kariyer için blurred lines nerede başlıyor? Yani bu konuyu bir yükselme basamağı olarak mı görmek gerek ya da hedonistlik falan?

Konu nereden oraya bağlandı bilmiyorum hangi serbest çağrışımla o tarafa geçtim tanrı bilir, Lucas ile telefonda konuşuyorduk, muhtemelen konuşmanın bir yerinde "işte bunlar hep seks" repliğini kullandı birimizden biri şu anda hangimizdik net değilim. Oradan zıpladığımız yer tabii benim şahane şirket dedikoduları ve hikayelerim oldu. 
Nasıl ya? diyordu plaza hikayesini anlatırken ben de ya oluyor işte tercih meselesi manyaklık, teşhir falan diyordum. Yoksa bir insan nasıl bir ruh hali ile o kadar insanın içinde bu kadar dengesiz bir hareket yapar?

Satış tarafındayken hani Antalya'da bölge müdürü vardı hatırlar mısın günlük? 
Satış ekibinden fırlama bir kız vardı, Amsterdam'a gitmişti de dönüşte kadıncağıza(!) penis şeklinde bir ruj almıştı hadi onun aldığı bir şey değilde satış müdürü mülakat öncesi yani aday içeri girmeden yaklaşık 1 dakika öncesinde benim elime vermişti( bu da iğrenç oldu yalnız böyle yazınca aklıma Galatasaray maçı sonrası Volkan Konak'ın elimize verdiler montesi geliyor) al bak demişti de hani öncesinde bir şey söylememişti de hani ben de açınca ufak çaplı bir şok yaşamıştım da sonra aday girmişti de kapıdan hani öyle ördek gibi yok yok tavşan gibi kalmıştım elimde...

Hani Marmaris'te bir acente vardı herkes konuşuyordu tüm ekip kadındı da hepsi de performans işçisi olmuştu ürün dışında, satış için her şeyi yapın diyen bir yöneticileri vardı??? Hani pavyon diye adları çıkmıştı.
Hani bir şirketin yöneticilerini toplu halde striptiz club'a götürmüşlerdi de aşırı uçlar olmuşlardı :)

Plaza hikayesi
Hani plazadaydıkta toplantıda çok ciddi bir kurumda herif mastürbasyon yapmıştı aleni ve sonra benim çıkmam gerek deyip kapıya doğru koşarken bir acayip sesler çıkarmış sonra da ekip arkadaşları katıla katıla gülmüşlerdi, benim ekip ise aval aval bakıp Noldu diye sorunca tavuktan zehirlendi galiba yeaaaa demişlerdi de anıra anıra gülmeye devam etmişlerdi olm bu müşteriler nasıl sapık bir organizasyon diye bağıramamıştım da çıkışta anlatmıştım neler olduğunu, proje yöneticisinin çenesi ayrılmıştı. Bence iddiaya girmişlerdi bunu anlamak o kadar zor değil, uzatmayayım.

Sonra yine danışmanlık tarafında  hem işe alım hem müşteri ilişkisi yönetimi yapan ablalar vardı çok isimli baba bir şirket orası da olmuş sana mama's big house yeni pozisyon alalım derken her türlü kamasutra maceralarını anlatmalar bilmem ne...
Sonra hani zırt pırt arşive giden ikili vardı, sonra bir gün basılmışlardı,
Sonra hani gmy senin gözünün önünde ekip yöneticisinin önce elini tutup sonra kalçasından kendine doğru çekmişti falan da bölge müdürü ile öyle bön bön birbirinize bakıp kalmıştınız, uhm evet, aşk kokusu var havada aşk kokusu var.
Sonra yine eğitim şirketindeyken eğitimci ile muhasebeciyi toplantı odalarından birinde basmıştın, ay hayatım çok tuhaf ikili ilişkileri sabote ediyorum...
Sonraaaaa yılbaşı partisinde ileri gidenler var mesela, o nedenle alkol, ofis arkadaşlığı, one night stand, f.ck badilik müessesi çok ince çizgide koca/karı arayan iş insanları bi düşünmekte fayda var sanki. 

Evet seni engelleyen ne? Seni motive eden ne? Seni tutan ne?

Kamonnnnn, bunların olduğunu göz ardı edemeyiz. Serbest piyasa koşulları, kimseyi yargılamak gibi bir hakkımız yok, bu noktada ik kurum kültürünü tesis edercilere yeni bir şapka veriyorum :) ikanın ilişki yöneticisi şapkası, merdivende sevişilmez, toplantı odasında sevişilmez, gmy odasında kapı kilitlenip sevişilmez, mutfakta olmaz, eğitim için ayarlanan otelde olmaz( orada dur, bal gibi olur ve bal gibi de oldu, her otel personeli yapılan yaramazlıklar için ikayı bilgilendirmiyor adeta bir bbg evi tandansı yaşanan yerler biliyorum).

Öğlen Muhteşem ile buluştuk, çok konu birikti yemek yiyelim dedi, gerçekten çok konu birikmiş (ve evet cehennem diye bir yer varsa iddia ediyorum beyaz yakalılar oraya gidecek ben ve eski ekibim +5 oradayız cehennem çok güzel gelsenize). 

Sosyal medya çılgınlığından bahsetti eski yöneticimiz odasına girip kapıyı kapatıp instagramda leoparlı eteğinin fil ayaklı bileğinin fotoğraflarını paylaştıktan sonra kapıyı açıp "günaydınnnnn arkadaşlaaaaaarrr" diyormuş, radyasyon gerçekten kötü bir şey, 40 yaş'ın sosyal medya ile imtihanı ve neden leopar????
Sonra tüm ekipleri toplayıp sessiz olun diye ayar çekmiş, düşünsenize "benim misafirlerim geliyor ve ayıp oluyor çok neşelisiniz işinizi severek yapmayın" diye azarlanmak nasıldır.
Sonra bir yazı yazıyorum var mı ekşın dedim, "sor bakalım dedi Pendik sahilde belinde pembe leoparlı eşofmanı ile yürüyüş yaptığı kurumsal iletişim müdürü var mıymış?" Ohoooooo paşam dedim o hikaye devam ediyor mu? Üst düzey dedikodular bir başka oluyor, "kocam en son ne zaman terfi aldı hatırlamıyorum müdür müydü ne olmuştu öyle bir şey" mi dersiniz, yoksa departman müdürünün whatsapp'tan eğitim uzmanına yavşaması ve blok yemesi mi dersiniz kız ona vermeyince affedersiniz :p evde kalacaksınlı mesajlar atmaya başlamış bu arada şirketten dehlendiğini de eklemem gerek, yazılımcıların fantastik hayatı mı? 
Şirket değil red light district...




Ama bu ahlaksızlık!!!

Hayır canım değil, biz bir aileyiz geyiğini bir yere bırakınız lütfen yoksa etraf ensestten geçilmeyecek. Biz bir aile değiliz, çalışma arkadaşları, ofis eşleri( o zaten bambaşka bir konu kabul edin ofiste bir eşiniz var bu çok da Amerikan bir tavır değil) stajyerler 36 kısım tekmili birden burada. Çok ince çizgiler bunlar, sadece ne kadar ileri gidebileceğine ve bunun seni nasıl etkileyeceğine bakmalısın. 

Hatırlar mısın izmir çiğli'de bir şube müdürü vardı, bekarlar çok mesaiye kalmasın yoksa nasıl koca/karı bulacaklar derdi, adam bir yanı ile haklı değil miydi ayrıca bir nevi Esra Erolculuk da yapıyordu. 


All we need is love :) love is all we need



Yapmıyorum ya da yapmayacağım ya da ben yapmam, istediğinizi buyrun seçin.
Bence herkes herşeyi yapabilir, gizli kapaklı olabilir açık açık aleni falan da olabilir, yalnız unutmamak gerek çok güzel bir şut, harika bir şirketten dehleme nedenidir. 

Bazı organizasyonlarda şirketten biri ile birlikte olduğunuzu ik'ya bildirmek zorundasınızdır, hatta prosedür gereği göreviniz de değişebilir nice aslılar, ferdalar bu yolda harap oldu bir bilseniz. E Ceyda'yı hatırlıyorsunuz hani Ceyda Ceyda Ceydaaaaaa Bursa nın gülü.
Kilit noktalarda görev alan kişilerin kilit şeyleri olur, anahtar, kilit, with me without me.


Evet, sanırım şimdilik bu kadar anlatacaklarım sayın hakim. Sözü içsesime bırakıyorum:

-bir teşekkür de çalışmış olduğum tüm eski ekip arkadaşlarıma, alkışlar sizler için :) olmasaydınız olurdum çok da güzel olurdum ama iyi ki vardınız.


İlişki durumu: Sevgilim olunca haşlanmış yumurtamı çotonk diye vuracağım onunkine çok sinirlenirsem kafasına da vurabilirim bak sonra o bahane ile öperim de onu( öpmek için bahane arayan minyonların Coco'su)


Bence burada öpüşülür çok da güzel öpüşülür, hadi Charles köprüsüne gidelim hazır sonbahar eldiven falan, ama yumurta yenmez çok net.




Always different,

Coco Maya de Medina







19 Eylül 2013 Perşembe

Harikulade iş ilanları

Sert sessizlere uyuzu olan biri belki bir gauss kim bilir


Görseli ajansbaşkanında gördüm

Proleter edebiyatı

Tıvaytır 'da gördüm arakladım hemen malum ordan burdan bişeylerin yer değiştirmesi ile yazılıyor bloglar(bugünlerde bloggerların bu şekilde yakındığını görüyorum) zenginden alıyorum fakire veriyorum evet modern zamanların robin hood'u böyle 

Haksızlar mı? E hayır değiller tabi copyraytı var adamların, kafa patlatıp yazıyorlar, araştırıyorlar, diyorum ya bilimsel konuşuyoruz burada mesela kaynak kıçım.
Şükürler olsun ki copy paste yapılacak nitelikte yazılarım yok, kafam o yönden çok rahat.


Ruh hali: lazanyayı çok severim lazanyaya bayılırım o da beni sever mmmmmmhhhhhhhhhh

İlişki durumu: çok kızdığına göre çok önemsiyorsa demek ki

Yeşilçam'da kariyer 2




Param yok şak şak şak pulum yok şak şak şak

Bu filmde iki kardeşin babalarının kıçlarına tekmeyi vurmaları ile kariyerlerinde yükselmeleri olgusu işleniyor.

Baby boomers'lar küllerinden doğuyor adeta.

Hulusi Kentmen :(



Kendime notlar


iOS 7'yi övmeyi unutma

Gözlerim acıyor lan!!!!! Bu ne

Ayrıca bu noktada farkına varıyorum 1600 küsür okunmamış imeyilim var

Eşsiz bilgimle eleştireyim ikonlar büyümüş rengarenk olmuş adeta bir gay pride diyebiliriz, turnusol taylaynın halini görmeniz lazım. Ama tipografi güzel böyle sofistike...
Aman yeaaaaa bugün Perşembe zaten..

18 Eylül 2013 Çarşamba

Catch 22 'nun tillahı

Teyzeyi departman müdürü ya da bölge müdürü ve hatta kobici falan olarak düşün lütfen.
Yoksa benim arkadaşlarım falan hep ikacı, şuurlu insanlarız bilimsel gerçeklerle konuşuyoruz burada.


Günaydın canım,

Uyandın mı?

Coco

Bunu işyerinde yapmayın: Anamıza bacımıza küfretti

Boyz II men eşliğinde geliyor;
i swear by the moon and the stars in the sky





Resume Örneğidir Çoğaltılamaz

Haydi gel bizimle ol
Oturup yıldızlardan 
Bakalım dünyadaki neslimize 
Oradaki sevgililer özenip birer birer 
Gün olur erişirler departmanımıza( gördün mü yine biz dili kullanmaya başladım)


Kısaltmalar ARO ATAE falan

valla kardeş ben sürrealistim,wtf

İşe başladığın ilk gün ve terfi aldığın ilk gün AU hayır bir cevher değilsin :) Allah utandırmasın ya da uyandırmasın 
Çok üzüldüğümde ASUTA, hatta gömün beni falan diyorum
AKCATE, işte bunlar hep seks başlığındakiler bkz:çirkin erkek yoktur
ARV, çocukluğumdan beri kimse söylemedi
AKE, topsun olm
ASDG, gururunu ayaklar altına alıp yardım istediğinde
AIE, yazık diye başlayan her cümlede bir level üstü her ne halin varsa!
ABYK, çok fakirse demek tek yastıkla idare etmesi gerekiyorsa kuş tüyü falan değilse
ASB, o çingene el falıma baktığından beri hayatım bombok lan!
BYAASKK, orço misafir, gıbış, collective bilinçten uzak yiyici kemirgen ya da kendi evine gidildiğinde sana prenses gibi davranacaktır mesela bak o olur evet onla olur
ASSGENE, şukuları alayım ailece severler beni
AATE, survivor
ASBV, çok sinirlendiğimde ama çok yani böyle sirtaki yapmaya başladığımda 5-10 yılda bir
AYB, eski sevgilim tekrar başlayalım mı dediğinde( sen severdin bunu fikasıyla)
AŞV, hunili adaylar ve de yöneticiler için
AŞ, asansörde sevişen beyaz yakalı görünce ya da toplantıda mastürbasyon yapan iç denetimci mesela
AME, gay ofis arkadaşlarım için


17 Eylül 2013 Salı

Uykum kaçtı

Uyumasanıza ya :(
Uyumasana :(



You know, Recruiterlar da insan





Kendimi bazen din dersine put getiren gözlüklü gibi hissediyorum, evet evet tam da bu.


Nedir sıkıntı?

Keep it so simple for stupid, yani diyor ki bir gerizekalıya anlatır gibi anlat. Çünkü önemli olan departman müdürünün acil ihtiyacı, hazır Galatasaray yenilmişken serbest çağrışımla zamanda yolculuk yaptım, fanatik futbol manyağı denyo yöneticinin maç muhabbetlerine katlanmak zorunda kalmak, aslında şu anda iğrenç bir şekilde kendisine noldo? demek istiyorum evet. Yöneticiler çiçektir ve ilgi ister canım.

Ortaya karışık

Görev tanımı, roller nedir olan biten dersen aslında kitapta yazıyordur ama her nedense kendilerine özgü butik bir çalışma isterler. Coco sen biliyorsun benim dediğimi anladın sen, evet anladım, daha az ücret ama daha çok çalışma, hafif embesil, şöyle yandan salya akacak, her türlü seveceksiniz elemanı, sonra bunlar niye ayrılıyor, prosedür olmasa da olur ama ik bizimle hiş ilgilenmiyooooooo, ağzına terlikle geçiresim var.

Aslında siz zahmet etmeseniz bize password verseniz

Evet bu da oldu, ya biz arayalım adayları siz zahmet etmeyin. Evet siz arayın ki ilk görüşmede kendi başınıza ücret teklifi yapın, ik görüşmesi olmasın, referans sorgusu hak getire adayın nurlu yüzüne kara kaşına bakarak alalım onu, mesela kkb'si falan olmasın(bunun elzem olduğu organizasyonlar var hacı)
Yani diyor ki sen bu işi bilmiyorsun, ben kuş beynimle ikacılık oynamak istiyorum çünkü yapacak işim yok böyle kariyer portallarından karı-kız beğeneyim.

Mucize yaratalım
Nasıl ya? Nasıl cv bulamazsanız. Ortalama ebleh Türk yönetici profiline baktığınızda böyle 50-60 olmadı bi' 100 cv gönderin bi bakalım daha kaliteli(!!!!) aday görelim. He anam, oldu evet zaten aday yağıyordu... Nerede etkinlik nerede verimlilik yok volatilite...

Ve onların şahane egoları yüzünden ilişki yönetimi diye yırtınan cici işe alımcılar.


Ruh hali: hayat, bir aptalın anlattığı hikâye: bağırış çağırış dolu, ama hiçbir şey ifade etmeyen.
Macbeth


Kendime notlar

Bekliyorum
Öyle bir havada gel ki
Vazgeçmek mümkün olmasın


16 Eylül 2013 Pazartesi

Aday gibi aday

Hadi size sosyal mecralarda zorlama yazılan ik maceraları gibi bir yazı yazayım, başarabileceğimi sanmıyorum ama yani başarırım tabi ilkokul terk kompozisyon yazmak ne kadar zor olabilir ki?
Kariyer ile ilgili dergilerde falan oluyor ya(aklıma pis pis şeyler geliyor)
Çok stresliydi, ayrıca bitirmesi gereken bir proje vardı, Ayhan da rakipti...
Peki Seçil şimdi ne yapacaktı, terfi onun hakkıydı. 
Ancak bu sefer farklıydı...( ne yaptı da farklıydı ne oldu toplantı masasının üzerinde mum duruşu mu?)
Bir mülakat hikayesi!!!! 
Uyduramadığınız mülakat hikayesini ..........


Bakın ne buldum ağalar


Uzmanlık alanı belirlenmiş, farkındalık ve yüksek dozda gerçekçilik. Gerçi ben sürrealistim ve birazda kübist bir fiske de karanlık sanat tutkunuyum. Aynı zamanda proaktif bir yaklaşım tarzı ve yerinde kullanılan bir doz mizah barındırıyor kanaatimce.


Ne iş olsa yapamazsın!

Yapmamalısın da zaten. 
Kendi yeteneğine, yetkinliklerine uygun bir işin olmalı.
Kariyerinin başında isen bu duruma uygun olarak değerlendiriliyorsun karşındaki angut değilse.
Vasıfsız işçi grubunun dışında isen senden beklenen bazı görevleri yerine getirmen.
Dolayısıyla bu noktada yapman gereken, eğer sende kabul edersen en sevdiğin ve en iyi olduğun işi yapmak.
Yeni maceralara açılmak, yeni şeyler denemek.
Geçen hafta Ece ile buluştum, nedir neler oluyor ne yapıyoruz bundan sonra ne olsa güzel oluru konuştuk. Eee ne olacak dedim, yani yollar nereye götürecek beni ok bu işi yapıyorum ben ama???
Sarstı beni iyi de oldu, sen bu işi iyi yapıyorsunu duymak bazen Moğol mutfağı kadar mutluluk verici olabiliyor.

Görev tanımının zenginliği, şirketin sende yarattığı bağlılık, ücret, ileriye yönelik kariyer zıplamaları, gelişim, kendini gerçekleştirme derken günün sonunda içtiğin kahve yüzünden uykun kaçmıyor ve mışıl mışıl uyuyorsan, sanırım küçük sorunların var ve doğru işi yapıyorsun. Sabahları uyandığında işe gitmek için mızırdanmıyorsan, ayakların geri geri gitmiyorsa isim vermek istemiyorum polyanna kılığındaysan, gerçi daha fazlasını da isteyebilirsin, Kleopatra ve Antonius örneğini hatırla "yeni bir sema ve yeni bir dünya düşle o zaman". Neden daha fazlasını istemeyesin neden elindekiyle yetinesin? Evet ben de şaşırmak istiyorum, heyecanlanmak, bir ışıltı, fethedilecek bir hedef, başaracak yeni bir şey.
Sınırlarımızı sadece biz belirlemiyoruz, dış etkenler var, kontrol edemediğin bazen. Ama önündeki en büyük engelin kendin olduğunu unutma okuyucu. Sevgi içinde:) enerji de içinde herkesin coşkusu kendine. 

Gizlice korktuğun şey başına gelir, korkularını besleme.

Evet bu şahane guru hallerden sonra adaylarla ilgili en sevdiğim şeylerin:

1-kafalarında güneş gözlüğü ile mülakata gelmeleri
2-göz kırpmaları ve kur yapmaları
3-ter kokusu ya da parfüm kokusu ile beni boğmaya çalışmaları
4-siz olsaydınız bu pozisyonu seçer miydiniz diye sormaları
5-kafalarına göre mülakat için çıkıp gelmeleri
6-sakız çiğnemeleri
7-şirketin yıllık zararının hesabını benden sormaları
8-bilmemne departman müdürünün dızdığının dızdığı olduklarını minimum 3 kez söylemeleri
9-sandalyelerinde dönmeleri
Olduğunu söylemem mümkün. Ayrıca değerli vakitlerini ayırdıkları ve bu eşsiz deneyimi bana yaşattıkları için tekrar teşekkürü bir borç bilirim. Ya sen benim kaç bin cv ve adaya maruz kaldığımı biliyor musun da kafanda o önyargı var! Aklını alırım beynine gider damarlar açılır(aha şirazem kaydı gördünüz mü)



Ruh hali: Yukarıda olmayı isteyenler, aslında birilerini aşağıda bırakmak isteyenlerdir! 
K2 çok güzel gelsenize(hayır gelmeyin, yalnız kalmak istiyorum)

Employee engagement/ çalışan bağlılığı



Angaje olmak yani plaza dili ve edebiyatı henüz 3 yaşında bir kardeşim var seni ondan bile kıskanıyorum.



Bildiğiniz gibi HR stratejik bir şeydir

Senin ağzını burnunu kırarım demeyiz biz :) politik olarak doğruları söyleriz bi' de kamyon geçmiş gibi olur


15 Eylül 2013 Pazar

Hanımlar Pazartesi Sendromu ayağınıza geldi


Şu Fırat'ın suyu akar serindir 
Ölem ölem derdo ölem isimli acıklı parça eşliğinde Noldu beyaz yaka? Cocudu mu?( evet Hakan Hepcan ve dişlek hareketinin hastasıyız)

Yarın Pazartesi denyo ebeveyn servisler değil kendileri götürecek çocuğunu okuluna, yöneticiler 11e kadar arazi olacak mesela, işin yoksa öğleden sonra çocuk macerası dinle, hollaleeyyyyyy. Servislerde çürüyeceksiniz o nedenle yanınıza su falan alın rica ederim, istirham ederim efenim, bilmukabele, filhakika.



Kediyi Bienalde buldum hııııııııı, bienale gitmek lazım hacı, kıçımızı kaldırıp gitmek lazım tam da yarın gitmek lazım ama pzt günleri de kapalıymış ulalaaaaaaaa.

anne ben barbar mıyım??????

14 Eylül Cumartesi günü kapılarını açacak 13. İstanbul Bienali sergi mekânları, 16 Eylül Pazartesi hariç,Pazartesi günlerinde kapalı olacak. Bienal sergi mekânları, 10.00-19.00 saatleri arasında gezilebilecek.
Antrepo No.3 (Meclis-i Mebusan Caddesi, Liman İşletmeleri Sahası, Karaköy), Galata Özel Rum İlköğretim Okulu (Kemeraltı Cad. No:25 Galata, İstanbul), ARTER - sanat için alan  (İstiklal Caddesi No: 211, Beyoğlu), SALT Beyoğlu (İstiklal Caddesi 136, Beyoğlu)5533 (İMÇ 5. Blok, No:5533, Unkapanı)


Atlas Saçmalatmaca


Previously on Atlas saçmalatmaca:

İğrenç bir pazar günü;

Eski sözlük arkadaşlarımızdan Atlas'a takılan ki o zaman evli bizimki, 1,48 m boyunda edebiyat örtmeni( bu noktada anlamıyorum örtmenleri çeken bir yanı var sanırım) Kızın adına Sazan diyelim nişanlanmış bunu da fb 'da paylaşmış, bende layk ettim :) ve beklemeye koyuldum, birazdan Atlas efendi bunu görecek ve atlayacaktı. 3 dk sürdü :)))))

1.48 vs. 1.90 hatta Bekar vs. Evli

Primitif de olsa bir ahlak kavramı vardı tabii ki, dolayısıyla ofiste yaşanan o hadisede kahramanımız Atlas "bacımsın" demiş öğretmenin gururunu kırmıştı, o zaman bizim yumurta Kralı'nın avukatı ferturul'da hamile karısının ardından alengirli işler çeviriyor, benim arkadaş çevresi Entourage değil bildiğin iğrenç Brezilya dizisi formatında, efendime söyleyeyim işin içinde milletvekili babası olan hayal gücü çok geniş aynı zamanda dedikodu malzemesi olan ikbal falan da girdi sonra babası gidip ferturul'un Ofisi'ni falan bastı ferturul karısından boşandı şimdilerde playboy. İkbal'e ne oldu bilmiyoruz en son dore saplı bir çanta, boğazına kadar düğmelenmiş bir gömlek ve de kırmızı etek ve beresi ile yemek yemiştik hep birlikte sonra sanat tarihi okuduğu halde sigorta acentesi falan açtı diye duydum...

- Dedikoduya bayılırım. Bi insanın nişan ya da evliliini feysbukta yayınlaması, net kezbanlıktır. İlişkisi başladı da öyle!
- Ne zaman düşeceksin diye bekliyordum, ahahahah
- ahahahahah
- abi Sazan bile nişanlandı sen düşün
-ahahah, çok saçma aq, neden bunu façe'den bildirir, Bi zamanlar sevilmişliim olan insanların böyle salak olmaması lazım
- hafız ama sosyal medya, sevincini paylaşıyor kadın gelmiş 100 yaşına onu da mı yazmasın? Çok eğleniyorum şu an ben özel event oluşturacağım evet evet zaten dün 1 erkek&1 kadını izledim bence gayet normal böyle şeyler
- yazıyım mı altına yorum
- ??? Yasal seks??? Belediyenin verdiği izin ile?? Yetki ile?? Bu gece sevişeceğinizi biliyoruuuuzzzzzzz
- ooooo düzenli seks diyelim :)
- yazmazsan topsun olm.
- ya samimiyetim olsa yazardım, senin durum değişikliğinde yazacağım ama
- ABV ahahahah döverim seni, beni kötü kalpli olmak zorunda bırakma hacı! valla bende doğum günlerini falan kutluyorum hocanın yoksa yazardım baya baya ooo sabaha kadar mokoko keyfi diye.
- nef'i ile döver beni
- valla nef'i olur sonra neyzen olur, illa divan edebiyatı olması şart değil 
- öyle. cevap verirse eksik olduğu konuları söyleyip kendini geliştirmesini söylerim.
- Allah cenazesini de göstersin pampa, bkz: ölü gömücüler
- ahaha yuh, kapatsın façe'sini artık, evinin kadını kocasının geyşası falan olsun, sabah akşam tavşan gibi sevişsinler
- tavşan mı ya gerçekten Şeref sen geçen gün çok iğrenç bir insansın
- geçen gün mesaj attı: sen benim kıymetimi bilemedin, bak kaptılar kızı diye, oha teyze sen 40 küsür yaşındasın dedim,( hayır hemcinslerimin bu saçmalama durumlarını anlamıyorum mesele bitmiş gitmiş daha ne uzatıyorsun adam seni reddetmiş, zaten göbek deliğine geliyordun, nedir bu laf sokayım son cümle bana ait olsun, yok efendim kız gidiyor, cehennemin dibine git, zaten olsaydı seninle olurdu şebelek, hala beni kaybettin, geçmişler olsun izelçelikercan üçlemesi halleri oh rahatladım, her hikayenin 2 kaybedeni vardır lan!!! Alternatif maliyet)

- abi cidden öküzsün ve heykelin dikilmeli ibreti alem için süzme halk kahramanı Atlasyus Moda'nın medar-ı iftiharı diye
Oradan siyasete falan bulaştık, bakanın birine başbakan tokat atmış diye bişeyler dolanıyor wtf? Diye sordum, yüzüne mi başka yerine mi dedi hayvanat. 
Sonra işte; 
-Bence façe'sini kapatmaz dedim
- daha fotoğraf paylaşacak dünyanın en güzel gelini ayyyy kızımızı kaptırdık eki eki 
- dünyanın en güzel edebiyat hocası
   dünyanın en güzel annesi
   dünyanın aq
-oha oha kıskanmayan erkek gelinlik giysin
- hasılı kanka bok varmış gibi nikaha gideceğim şimdi, arkadaşımın kızı evleniyor
- moruk çok yaşlısın sen be, ava çıkmak da zordur şimdi senin için ağzını topla beyfendi gibi davran
- gideyim de kızların anaları bir süzsün beni
- :) cins
- permalı kızlar salınsın bi'
- ya git perma mı kaldı ahahahaahah müzelik insan, ayrıca bizi düğüne çağıracağını sanmıyorum 
 sunturlu bir küfür salladı/ yazamayacağım, ondan sonra işte öğle uykuma yattım, yanaklarım pembe, boğazım gıcık gıcır. Uyuyamadım çünkü alt kata digitürkçüler gelmiş fiyuvvvvvv fiyuvvvvvv matkap sesi, pazar günleri kaldırılmalı ağalar.

******
^_^

Evet küçükken radyasyona maruz kalmış bünyelerin 30 dan sonra beyin gelişimlerindeki sorununu anlatan belgeselimizin sonuna geldik.

Bir sonraki bölümde Izy'nin aşk hayatımdan memnun kalmaması nedeni ile bana ayarlamaya çalıştığı potansiyel erkek arkadaşları ve kalu beladan kalma isimlere sahip olan eski sevgililerini anlatacağım. 

Esen kalın! 

İğrenç plaza Azrail'i 

Coco