İzlekler için Sosyal Medya

ınspector clouseau

18 Ekim 2013 Cuma

Mary and Max


Atlas'ı biliyorsunuz ortayaşlı gözde bekar, son zamanlarda arkadaş listeme kamikaze dalışları yapıp bunu bana al diye fotoğraf paylaşmak en büyük hobisi. Bu yakınlarda ne yazık ki düzgün bir ilişkisi yok. Karşılıklı bayramlarımızı kutladıktan sonra yine bir arkadaşımın fotoğrafını gönderdi yine bir güzellik uzmanı insan güzelleştirici buldu, "olm sen bu kız için bildiğin sanatımın doruk noktası diyecek kadar çirkinsin" dedim. Kendisiyle barışık olan Atlas Efendi tabiisi bu söylediklerime alınmıyor yakın zamanda farklı bir konu ile karşımıza çıkabilir.

-nerede seninki?
-çok uzadı sıkıldım
-qurban olsun sana

Kafa dağıtmaya gel

Ya bak dedim farkındaysan sana birini bulamıyoruz acaba bizim takıma mı geçsen? "kız mı olayım? Hayatta olmam." dedi. En azından şansımı denedim, geçenlerde hatunun birinden ben biseksüelim diyerek ayrılmış, ahahaha hayvanat, detay anlatacak henüz hikayeyi bilmiyorum nasıl bir hatuna çattı da bu yalanı uydurdu bu kadar ileri gitti bilemiyorum, buluşunca öğreneceğim.

Atlas oldukça fazla film izler böyle festival filmleri falan, yok film Ekim'i bi de böyle alakasız zamanlarda tavsiye eder, MARY AND MAX'de onlardan biri son 3 yıl içinde 3-5 bilemedin 8 kez tavsiye etti, olm çok seveceksin bak derken bir yandan da benimle dalga geçiyordu mektup yazmayı sevdiğim için, en son izmir roadtripimizde yineledi ve ben nihayet dün gece izleyebildim.

Yüksek dozda hüzün var bu filmde, yalnızlık var, mektup arkadaşlığı var, stop motion, 1 saat 32 dakika.

Kahverengi çok sevdiğim bir renk değil ama Mary'nin dünyasını tanımlarken bolca sepya kullanılmış daha katlanırdı benim için. Mary Avustralya'da yaşayan gözleri çamur rengi alnında kaka rengi doğum lekesi bulunan, ailenin tek çocuğu, planlamadan yapılmış ve bira bardağından gelmiş. 

Max, New York'ta yaşayan, 7 kez iş değiştirmiş, obez ve de asperger sendromlu 44 yaşında bir adam, Yahudi olarak doğmuş sonra ateist olmuş.



Buraya kadar yeterince spoiler verdim sanırım. Max'in anksiyetesinin anlatış biçimi, hayali arkadaşı, retarded durumu ve daktilodaki M harfini göndermesi güzel detaylar, Mary büyüdükçe hayatı daha da zorlaşıyor ve kocasının gay olduğu çok belli, ah Mary bunu nasıl görmezsin, Mary'nin bomba soruları ve Max'in sallanmaya başlamasına gülen bir tek bensem eğer çok kötü kalpli biriyim demek.

********
Can you explain love and how i can be lover'd?

do not worry about not smiling. my mouth hardly ever smiles, but it doesn’t mean ı’m not smiling inside my brain.

Ve sanırım en sevdiğim şu oldu;

the reason i forgive you is because you are not perfect. you are imperfect, and so am i.

Ailemizi seçemeyiz ama arkadaşlarımızı seçebiliriz, yaşasın diyerek bitiyor.

P.s. Kargalar ıslanınca neden daha çirkin oluyorlar?
P.p.s. Pizza bana neden mutluluk veriyor?
P.p.p.s. Antika ya da 2. El eşya almak uğursuzluk mudur, bu soruyu sormadım mesela.

Hava soğuk, yağmur var, güneş gitmiş, film izleme klişesi için tüm şartlar olgunlaşmış, o zaman tatilde olup hiçbir şey yapmayan beyaz yakalıya benden bir küçük altın, izleyin.

Hadi öperler,

Coco

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder