İzlekler için Sosyal Medya

ınspector clouseau

28 Ocak 2014 Salı

Biz sizi kanser ediyor olacağız


Bir tepki biz size dönüyor olacağız bonus biz sizi arayalım

Yani diyor ki, bir bok belli değil, kaç haftada pozisyonu kapatacağım bilmiyorum, kurumsal şirket değil sirkte çalışıyorum, ayrıca süreç hakkında bilgi vermek bana ağır geliyor. Sana da merhaba çok çalıştığını ve iyi işler çıkardığını sanan İKECİ.


Pozisyon gelir, ekrana düşer, o ne kutlu andır. Pozisyon onaylanmıştır, Ceo onayına kadar gitmiştir, artık devir işe alım tanrılarının devridir, new era diye girmek istiyorum ama sanırım havamda değilim , hafif bir baş ağrısı, burun tıkanıklığı ve giderek davudileşen bir ses tonu var elimde idare edin. Tabii ki rebellion adına her sabah konuşmamam gerekirken şarkılar söylüyorum, check on my vine :)

Hani bilmeyen vardır, 7126 kez yazdım ama yine yazıyorum neler oluyor?


İşe Alım Süreci

Görev tanımı gelir ilgili departmandan, görev tanımını iş tanımı kısmına yapıştırırsın, aranan nitelikleri yazarsın, lisans, ön lisans bilgisi en tepeye, ms office, işte tecrübe, varsa sertifikalı bir şeyler, saçma salak yetkinlikler serpiştirirsin orta kısma(sığırsın ya aday da vay be şuna bak tam da benim yetkinliklerime uygun bir ilan deyip hemen başvurur), old school olanlar prezentabl sözcüğünü cümle içerisinde kullanır. Ten points from komşu ülke Greece. Erkek adaylarımız için askerlik bilgisini en sona alırsın, ondan önce tercihen Urdu dili bilen diyerek yabancı dil vurgusu yaparsın. Unutmadan Türkiye'de yaş ve cinsiyet konusunda en az batılı medeniyetler kadar hassas olduğumuzu belirtmek isterim, evet, N'olur gülmeyiniz.

Dur ya en başta atlamadım umarım bir şey, önce biri ölür ya da biri işten çıkar ya da biri kovulur or kocaya kaçar ki yeni bir pozisyon açığı çıkar ya da organizasyonda bir kutucuk olmasına karar verilir, yaşasın headcount. Bunu azot döngüsü gibi düşünebilirsiniz. Sanırım giriş paragrafı bu olmalıydı.

Sonra ilan çıkılır bu noktada bir parantez açayım kariyet.net

1. Ilanları yayınlarken ücret aralığı belirtme zorunluluğu getirdi, aaaaaa neden böyle bilgiyi paylaşmak isteyeyim diyen bir ik tavrı var mesela, KEY accountlar rahatsız bu yenilikten, sözleşme yenileme dönemi gelince konuşulur sanırım, anket yapsanıza nedir bu big data manyaklığı,

2. Aday tarafında ilanları beğenip beğenmediğini soruyor bunu sevdim, şöyle güzel giydirme fırsatı var sınırlı kullanıcı şirketler var genelde küçük ama butik danışmanlıklarından bahsetmiyorum, biz çok butiğiz hımmmmmmhhh, hayır bahsettiğim bu değil. bu embesiller önce bir ilan veriyorlar, yeterince başvuru alıyorlar, sonra o ilanı kapatmadan içeriğini değiştirip başvuru almaya devam ediyorlar. mesela şehir mesela görev tanımı gibi bir ilan için en hayati noktalar... İşte bunu yapan aklıevveller için tarihe bir not düşülmesini sağlayan  bir yorum kutusu eklemişler. Hayatım ben öküz müyüm sence neden personel işleri ile ilgili bir ilana hem de Adapazarı'nda başvuru yapıyor gözüküyorum? Kamon İstanbul dışı? Hem de ben, owww yea hem de SGK falan iş tanımında var yok artık daha memeler.

Ilan çıkılır, güncellenir günlük tarihi, sonra yeterli başvuru alınır mesela 2 hafta sonra filtreleme ve dönüşler başlar, uygun olmayanlar, kategori dışımolanlara toplu mektup, uygun olan mesela sınav davet or mülakat davet, mülakat olumlu olan 2. mülakat davet,  ya da işte assessment falan bunlar hep stratejik şeyler bebeğim hayatım o kadar sefil değil benim, varsa ref-check, oradan ücret çalıştırılsın, hoşgeldin kitleri, happy hourslar ve de oryantasyon, Şampanya patlatma.

Gördüğün gibi olay bu, atomu parçalıyoruz, bir takvimimiz var ona uygun hareket ediyoruz, bu noktada aksama olmuyor, sürprizlerde de adaya hızlı bir şekilde bilgi dönüyoruz, o nedenle biz size dönüyor olacağız deyip adayı kandırmıyoruz, beklenti içerisinde bırakmıyoruz.




Ruh hali: El üstünde tutulmak için illa tabuta mı girmek lazım
İlişki durumu: ARO Kont Dracula

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder