İzlekler için Sosyal Medya

ınspector clouseau

26 Ocak 2014 Pazar

Cv, özgeçmiş, başvuru falan işte

Leave Britney alone der gibi, 



Altın hızma mülayim seni haktan dileyeyim, yani diyor ki kariyer basamaklarını hop hop çıkayım, zıp zıp çıkayım, tek tek basayım bade süzeyim hacı. Ben böyle Leyla ile Mecnun izleye izleye hoca, hacı, hafız falan demeye başladım, sonra bir gün "kız arkadaşım bana hacı dese süper olur" dedi, ilerleyen zamanlarda normalde demem ama bir gün hacı dedim ben, hoca diye yapıştırdı cevabı neye uğradığımı şaşırdım, kızmıştı. Sanırım konuşma şeklimi düzeltmem gerekiyor, kpi listeme bunu da ekleyeyim, bugün hacı diyen yarın enseye şaplak atar, tekme atar, yastık atar, eskiden olsa bardak tabak atardı sirtaki yapardı.

Herkes bir şey ister, direktör yeni bir müdür, müdür yeni bir sr. eleman, hr kıçtan uydurulmayan bir headcount, satışçılar bütçe, kelle avcıları yeni bir aday tabiisi yerleştirmek için, işe alımcı pasifteki aday yerine başvurmuş aday ister, yeni bir kariyer portalı kullanmak ister, anne olan çalışan daha esnek çalışma saati ister, ama çoğunluk yeni bir İŞ istiyor.
Coco dünya barışı ister(bak bak kendimden 3. Tekil şahıs olarak bahsediyorum, bu başka tür bir manyaklık) şaka lan, ne isteyeceğim, ben alemlere goygoy yapmak için gönderildim. Olursa olur olmazsa olması için takla atarız...

Mükemmel cv var mıdır? 

Gülyabani diye bir şey yoktur ama olabilir de. Çok üzgünüm cv'niz şekil olarak doğru değilse, uygun kelimelerle kendinizi anlatamıyorsanız, kilit noktalarda tanıdıklarınız yoksa ve vahiy gelerek yeni bir iş bulacağınıza inanmıyorsanız biraz çaba göstermeniz gerekiyor. Bu tamamen size bağlı.
Kamooonnnn cv'nizi güncellemek gözünüzde çok büyüyor biliyorum. Lakin bu yönde bir motivasyonunuz olmadığında daha çok hata yapıyorsunuz.

Lisans eğitiminiz öyle ya da böyle sizin bir bölümden mezun olabilecek kapasiteniz olduğunu gösterir, meslek seçimi bu ülkede ne yazık ki sınav sistemi yüzünden sefil bir halde, dolayısıyla aday fizik mühendisliği bitirip bankacı olmak istediğinde "sizce bu iş tanımı sizi mutlu edebilecek mi?" gibi bir soru ile karşılaşır. Sistem ondan atomu parçalamasını bekliyor, gişe memuru olmasını değil. Ama olabilir de...

Sizin pozisyonunuzda çalışan kişinin sorumlulukları nelerdir? Bu sorunun cevabı iş tanımında olsa şahane sanki, gerçi görev tanımını yazmayan, şekil yapan aday da var, böyle gizemli bir hava yaratan, mmmmmhh.

Dürüst olun, uçmanıza gerek yok, yapmadığınız bir işi cvnize yazmayın, yapabilecek motivasyona sahip olmak ile deneyimlemiş olmak arasında fark var, seninle aramızda koca bir fark var.

Dolaylı anlatmayın, uzun cümleler kurup etkileyeceğinizi sanmayın, kısa ve de imla kurallarına uygun olsa yeter. Karşıya verdiğiniz mesaj özen gösterdim/gösteriyorum dikkatliyim falan olsun, yani Türkçe yabancı dilim değil.

Başarılarınızdan bahsedin, varsa.

Hobileriniz varsa, kanatlı hayvan yetiştiriciliği, solistlik, pul koleksiyonu falan.
İlkokul ve anaokuluna kadar inmenize gerek yok, derece falan yaptıysanız yazın ama, onör öğrencisiydim ben hey heyyyyy diye, duysunlar, bilsinler.


Kendinize inanın, güvenin, cv'niz sizi anlatsın, yaptıklarınızı yani, zibilyon tane başvuru olduğunda filtrelemeler kullanılır. Dolayısıyla okuduğunuz bölümü yazınız, iş tanımınızı yazınız, arama sözcükleri ile aday veritabanından ulaşılabilsin, erkekseniz kadın avatarı-kadınsanız erkek avatarı kullanmayın, tanrı aşkına mail adresiniz adınız ve soyadınızın kombinasyonu olsun, XXXXL@, horrorboy@, capkinhatun@, çemizgezeklidelidumrul@ falan olmasın kurumsal hayata giriyorsunuz üzgünüm. Kendi fotoğrafınızı kullanın, dizi oyuncusunun ya da Amerikalı bir şarkıcınınkini değil, idolleştirme gibi bir durum mu var diye düşünebilirler, unutmayın cv'niz beyanınızdır, doğru söylediğinizi düşünürüz, yani dizi oyuncusu başvuru yapıyor????

Bugünlük bu kadar cikleme yeter, gidip kahvaltı yapayım,

Kolaylıklar.

İlişki durumu: vıdı vıdı etme de geçeceksen geç
Ruh hali: on tekersin çok şekersin, beni sevme çile çekersin




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder