İzlekler için Sosyal Medya

ınspector clouseau

5 Ocak 2014 Pazar

Şirketim cv'mi güncellediğimi görmesin



Sosyal medya profilleri, profillerimiz. Yeni akımlar işte çeşitli platformlardaki hesaplara bakılarak bilgi edinme, klout score, web sayfası yönlendirmeleri, kariyer portalları, old school elden verme vs. eline verme. Muhteşem, işe alımların artık tamamen sm üzerinden yapılacağı tespitiyle günümü daha da aydınlatmıştı o toplantıda(THANK U captain obvious, ama Türkiye için konuşursak daha zaman var).

Konuya şuradan gireyim açıklık, şeffaflık falan ya da herkes görsün teşhirciliği bir tür. Kişisel tercihim beni bağlar gerisi ninja kaplumbağlar hacı.( o değil de sevgilim olursa bir gün hacı ya da hafız diyeceğimden çok korkuyorum)

Yeni nesil ilişkisinin bittiğini sosyal medya hesaplarından öğrenebiliyor, işte bir bakıyorsun Facebook'tan silmiş, ilişki durumu gitmiş, Twitter, vine, pinterest( kadın kullanıcı oranı daha yüksektir), ha öyle mi o zaman ben de whatsapp'tan sileyim onu, karşılık olarak linkedin falan, messageme, üzerine bir de bloklayayım beni görmesin. Dur ya anlatmayı unuttum en güzeli linkedin'den "iyi ki doğdun sevgilim" yazan sığır adam. İşte bunları herkesin görmesine gerek yok.

İşe alımda referans noktalarımızdan biri bazen sm hesapları oluyor, oluyor işte talep edilebiliyor, aday nasıl biri, ne dinler, ne okur, neye inanır aslında none of my business. İşte orada profesyonel iş hayatını düşünen bir insan mısın yoksa it's my life diyerek bon jovi şarkıları mı söylüyorsun? Konunun dönüp dolaştığı ve geldiği yer KİŞİSEL MARKA.

Hadi işe alındınız, devam ediyorsunuz, bir gün geldi alternatif arayabileceğinizi düşündünüz ve cv'nizi güncellediniz. Kafanızda rahat ama nasıl olsa şirketi engelledim. Sana minik bir sır NAH ENGELLEDİN, KABAK GIBI GÖRÜNÜYORSUN.



Peki ben çalıştığım firmayı ambargoluyorum ama, Zeki Müren de bizi görecek mi?

Orada yavaş gel canım, bu noktada sizinle bir trick paylaşayım, başvuru yaptığın ya da çalıştığın firmanın senin cv'ni görmediğini sanıyorsun değil mi minnoş. 
Görecek görecek, rahat ol sen görecek, hani sen minnoş, cv'ni güncelliyorsun ya, hani kısıtlama, ambargo bilmem ne diyorsun ya, eğer şirkete başvuru yaptıysan tek bir ilanına bile başvurunu işe giriş sonrasında geri çektiysen, için rahatsa anlatayım. Cv'ni her güncellediğinde görüyoruz, başvurunu geri çeksen de görüyoruz, şirketi bloklasan da görüyoruz, hatta aday veri tabanı bize açıldığından başvurmasan bile görüyoruz.

Belki bir çözüm şu olabilir, yeni bir cv hazırla, yeni cv'ni güncellerken de çalıştığın şirketi engelle, çözüm bu, çare hep Coco. Ayrıca cv'ni word dosyası olarak değil PDF formatında ekle ki anahtar kelimelerden bulamasınlar. İmza, bir dost.

Ha bunu neden anlatıyorum, son dönem ödüllü şirketlerden çok da popülerdir birinin yöneticisi, ik yöneticisinden bahsediyorum, ağzımızın suyu akarak izliyoruz o konuşurken, içeride "bak bakalım bizde cv'sini güncelleyen kimler var deyip, cv güncelleyenlerin isimlerini departman yöneticileri ile paylaşıyor". Etik falan geç bunları, turnoverı bu şekilde düşüreceğini düşünen nesle aşina değiliz.

O yüzden aday arkadaşım e biraz da akıllıyım diyerek lütfen cv'ni güncelle ve kendince önlemler al, en yakın iş arkadaşına bile söyleme, her şeyi bilmek zorunda değiller. Biraz ketumluktan zarar gelmez.

Masumların ve iyi niyetlilerin Azizi Coco

2 yorum:

  1. Cv mi güncelleyip bir sonraki gün aynı hızla tekrar pasif yapmak, güzel bir tecrübeydi :)

    YanıtlaSil
  2. :) ona ufak heyecanlar yaşatın

    YanıtlaSil