İzlekler için Sosyal Medya

ınspector clouseau

22 Ocak 2014 Çarşamba

Turnover, game over, we are so over bebek

İlişki durumu: Aramızda yetenek olmayanlar görüyorum! Bi'daha olmasın arkadaşlar.


Turnoverı yüksek olanın burnu boktan kurtulmaz derdi anneannem, haklıymış.

Hani ben danışmanım ya, artist artist olm bir stad dolusu adamla görüştüm falan diyorum ya, toplu işe alım, toplu işten çıkartma, şirket kapama, iflas, şut, dehleme, bizans oyunları diyorum ya işte bunlar hep turnover( bir an için sex diyeceğim sandınız hadi itiraf edin).
Hacı bu blogda hr'da geçirdiğim zaman dilimi, ilişkiler, üreme, yumurtalarını parayla satma, iş hayatı, meslek, aşktan falan bahsediyorum, yıpratıcı, sivridilli falan diyorlar benim için yo yooo arkamdan falan da değil böyle direkt yüzüme söylüyorlar,tarzım daha çok sorgulayacı,  ama bir nevi SATC carrie gibi çok severim kendisini, neden bu kadar çok sevgiliden bahsediyorsun falan diyen var niyeyse açıklayayım da kurtulayım dedim. 
Pazar sabahları eski filmleri izlerim hatta Türk filmlerini falan, nostaljik pazar sabahları olursa büyük bir brunch eşliğinde bakınız hayatınızdaki her şey meslekler üzerine, mesleğin var paran var kızı etkiliyorsun, aşk oluyor, seviyorsun kavuşamıyorsun, mesleğin yok paran yok oğlanın babası sınıfsal mevzulara dalıyor aşk yaşıyorsun, ayrılıyorsun şarkıcı oluyorsun, paran oluyor pavyon şarkıcısı oluyorsun mesleğin oluyor, Metin Serezli ya da Ekrem Bora ile evleniyorsun bak olay hep iş güç sahibi olmakla ilgili. Merhaba sayın seyirciler algıda seçicilik ve mesleki deformasyonda çığır açan Coco'yu izlediniz şimdi patatesli yumurtalarınızı yemeye devam edebilirsiniz.
Araştırmalar gösteriyor ki( it means kıçımdan uyduruyorum) çağrı merkezi, perakende ve bilişim tarafında turnover çok yüksek çok çok yüksek hacı bir de satış organizasyonları hani böyle eskiden kredi kartı satışı yapanlar sonra direkt satışçılar emeklilik falan satanlar abowwwwwwww.turnover bir yerde arzuladığımız bir şeydir, evet arzulamak dedim ne edepsizim.


*olm şakadan hiç anlamıyorsunuz pıffffffff


Böyle işte %50ler-%60lar çağrı merkezlerinde, bir keresinde %146( küsüratlı sayı yazayım da salladığım belli olmasın) çıkmıştı shahaahah benim değil bir arkadaşımın başına geldi, e siz küçülüyorsunuz o zaman(downsizing), küçül Alice küçül. Hizmet sektörü, evet hizmet sektörünü söylemeyi unuttum ya.
İşe alımcılar için bitmeyen bir savaş, never ending story olmadı bir kabustur. En basit metaforik anlatımla sizin bir kovanız var ama kevgir dipli. Dolu verdim boş almam diyorsunuz, sorry man o iş yaş, destek almak zorundasınız. Bu noktada danışmanlık şirketleri devreye giriyor ;) hadi köfteler sizden de bahsettim. Ya da outsource hizmet alma, outsource hizmeti outsource etme ve oha. Turnoverın önüne geçer misiniz? Yo, yavaşlatırsınız, kısa süreli bir rahatlama sağlarsınız, iğrenç bir tabir vardır açık pozisyonlar için kullanılır YANGIN, benim ateşten dolayı bir korkum var biliyorsunuz, yangın eğitiminde sıtkım sıyrıldı, kendimden geçiyordum. Bu yangın durumunu kontrol altına almazsınız ama kısa vadede bölüm yöneticilerinin çenesini kapatırsınız, overdose çalışan personelizin yükünü hafifletebilirsiniz. Ondan sonrası elde tutma, mmeh kaygan zeminden bahsediyorum. 


  • Sosyal medyayı etkin kullanın
  • Aday filtrelemeleri doğru düzgün yapın, maliyet maliyet maliyet
  • Şirket içi eğitime önem verilsin, yöneticilerinize mülakat teknikleri eğitimi aldırın
  • Değerlendirme süreciniz optimumda olsun(kıçımdan element uyduruyorum abartmayın en iyi adayı bulacağım diye buluyorsunuz elde tutamıyorsunuz davarsınız)
  • Ödüllendirme sisteminizi gözden geçirin
  • Şirket kültürü falan bunlar önemli şeyler
  • Yedeklemeden falan bahsettik mi? Onu da ağlamayalım bir doz da ondan
  • Yetenek falan uçmayın hepiniz yetenekli değilsiniz ama hepiniz yeteneklisiniz de aynı zamanda sizi eğitim listesine dahil etmediler diye üzülmeyin, işinizi değiştirin, kafanızı kompile(TDK da doğrusu yazar her şey de ayrıdır aynı zamanda) değiştirin, beyin lens o belli.


O değil de ya linkedin grupları, tematik Twitter hesapları da çok yorucu değil mi sizce, ben mi boğuluyorum, ilgimin çabuk dağıldığını söylemiştim, uzun konuşanı kısa dinleyin(mülakattan bahsetmiyorum, uzun yazanı hızlı okuyun ben zaten kolay okunan yazılar yazıyorum).


İlişki durumu: aldatmasın seni o melek bakışlar bazılarını şeytan bile ayakta alkışlar..

Bundan sonra kamyon arkası yazıları var, yerseniz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder