İzlekler için Sosyal Medya

ınspector clouseau

2 Ağustos 2014 Cumartesi

Şirket Kültürünüzden Bahsedebilir misiniz?

Biraz da adayın IK insanına ya da yöneticiye sorabileceği bir sorudan bahsedeyim, öyle bir tatil yaptım, öyle dinlendim, konuştum falan, ortamlara da aktım ay ne şahaneydi bilseniz, mmmh yeni insanlarla tanıştım, yeni insanlar yürüdü falan bak bu kez erkek arkadaşlarıma sormak zorunda kalmadım, noluyor hacı, bu herif bana yazıyor mu falan demedim, anında anladım, çünkü daha önce başıma geldi >_<.

Neyse blogdan uzak kaldım, iyi de oldu, çok da güzel oldu ama engin bilgilerimi sizlerle paylaşmaya devam etmeliyim, sonuçta bu blogun ardında tek kişilik DeV bir çalışma grubu var, o değil de profil 980bin kez görüntülenmiş, sağolsun, varolun, işiniz gücünüz yoksa demek. 1milyon olunca kendime ıslak Hamburger ısmarlayacağım.

Başlıyorum, computer Şirket Kültürü nedir?

Mmmmhh, İK'nın oluşturması, geliştirmesi, yerleştirilmesi beklenen hödö(ilk cümle tanım formatında olmalıdır).

Efendim, şirket kültürü dediğimiz hadise şirket minyonlarının birbirlerine ve dış aleme davranış şekli, bakış açısı, organize tepkileri, duruşu falandır, olmadı mı?

Ya işte günlük rutinde görükmeyen şeyler, ne bileyim lider tarafından mini dozlar halinde verilir bazen, hani paylaşılan değerler hani organizasyonun her üyesi tarafından benimsenmiş, hani bir yağmur yağar ya bazen, işte öyle bir şey.

Mesela;

Mesai saatleri,
Eğitim,gelişim...
Cuma Namazı'na ayrılmış 11:45'ten 13:45'e cuma teneffüsü, dolayısıyla 18:00 yerine 19:30'da işten çıkış,
Haftasonu çalışma,
Kıyafet Kodu,
Türbanlı işçi çalıştırmama/türbanlı işçi çalıştırma, hatta mülakata gelmeden önce adaya türbanlı mısınız gerzek sorusunu sorabilme cahilliği(bakın istediğimde tribünlere oynayabilirim) goygoy bir yana arkadaşlar şirket kodunda giyim ile ilgili yazılı olmayan kural var ise uyulur lakin, telefonda sivaslı mısınız, türbanlı mısınız, kafanız hava alıyor mu diye sorulmaz, bu köylülüktür, davarlıktır!

Mail sonlarına eklenen imzalardaki ismin baş harfi soyisimin son harfi, 
Syg,CMdMiK Prensesi

Ya da mesela bakın, dikkat edin, şirketin tarihçesinde falan işte kullanılan yazı karakteri mailde de kullanılır, kafanıza göre sığır gibi italik, arial, tahoma falan kullanmayın ya da en az göz cırmalayan calibri,  pembe renk olmasın yazdıklarınız, raporlarda kullandığınız başlıklar şirket logosu rengi olur, sinirleniyorum ama! Yani hiç kimse çalıştığı şirketin iletişim bilgilerine baktığında typo hatası görmek istemez değil mi, tövbe tanrıma, aranızda öyle yerlerde çalışanlar var, biliyorum, bir gün gelecek dönence...
Yağmur yağdığında bahçeyi otomatik sulayan sistemi durdurmak için bahçıvan vb.ni arama ve tasarruf sağlama,
Iyileştirme faaliyetleri, döf falan, ayyyyyyyy kalite falan işte, tavandan kablo sarkmasın, insanlar ölmesin,

Merhaba Coco Hanım,

Msjndjfnflfm... diye başlamış maili sen dilinde devam ettirme, sonuna Sevgiler/Selamlar/Selam/Sen nabiyon hacı özledik/Saygılarımla/Kolaylıklar/Bol Değerler/Bol Beyin/Işık sizinle olsun/Öptüm&Gömdüm gibi şeyler yazmak.

Siz dili vs. Sen dili
Aynı hedef koşmadaki senkronize hal,

Bir nevi diğer arkadaşlara hava atma şeklidir işte, şirket kültürü/kurum kültürü, kültür mantarı hımmm İstiridye Mantarı, owwww yooooo bilseniz ne şahane bir şey, olm bunu mutlaka yemelisiniz, tereyağında pul biber ve hafif kekik ile çeviriniz. Afiyet olsun.


Şirket Kültürünüzden Biraz Bahsedebilir misiniz?: 

Bittabi, benim işim bu. Bu soru ile genelde Y kuşağı sonrasında muhatap olur ikacılar, baktığınızda gününüzün 1/3'ü orada geçecekse mülakatta bunu sormaktan daha doğal ne olabilir ki? Nasıl bir ortamda çalışacaksınız, eşyalar ergonomik mi, iş kazaları falan, nasıl bir organizasyon, mesela şirket aktiviteleri neler, günün ortasında şirkette yarı cıbıl kaslı adamlar( evet canım pozitif ayrımcılık gereği kaslı adam kullanıyorlar/No woman No cry) yoğurt dağıtıyor mu, happy hour var mı, outdoor eğitime eşli gidiliyor mu, eşli gidiliyorsa ohoooooo ne yapıyorsunuz siz hacı??
Ayrıca emin olun ki, yöneticiler bu soruyu/soruları seve seve cevaplar, yeter ki para konusu açılmasın, FAK YU MEN! Oraya kadar iyi gidiyordu, negzel anlatıyordu, ücret deyince 16 maaş, kira yardımı, benzin, çocukların servisi falan, öffff yaaaa. Gelişmeye açık alan çok işte.

Yazının fon müziği; benim yazım, ben yazdım, ben ben ben ördek karakanat, evet yazının fon müziği Culture Club-Karma Chameleon

Ben mi yazdım, ben mi bozayım diyen kültür elçiniz, kültür başkentiniz,
Coco


P.S. Elemanın biri klasik müzik dinliyorum diye bana b.k atmıştı, ne tuhaf. Öyle kültürlüyüm böyle kültürlüyüm. Olm, kıskanmayan erkek Notre Dame de Paris müzikali dediğinde cevap olarak "Bana su verdi!" diyebilmeli ağzını çemçük yaparak. O ki yaratılmışların en sempatiği olur gözümde, onu o kadar çok severim ki, belki aşık olurum lan, who knows?






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder