İzlekler için Sosyal Medya

ınspector clouseau

27 Kasım 2014 Perşembe

Digital HR Konferansı: İşveren Markası/Employer Brand

Yıl 2014.
Bu yıl 3.sü düzenlenen organizasyon, Haziran ayında toplantılar ile başlamış, bildiğiniz gibi Kasım ayında gerçekleşiyor, sahnede Fatoş Karahasan, erken gelen konuklara tek tek hoşgeldiniz diyor, hangi firmadansınız ve ekliyor erken gelenleri çok seviyorum.

Bu yılın konusu İşveren Markası/Employer Brand, geçen yıl Çeşitliliği Yönetmek demişlerdi. Etkinlik ajandamı girişte alıp, pıtı pıtı indim aşağıya.






Olay şu, tek salon, çok insan(200-300 falandır herhalde şimdi koltuk sayısı hesaplatmayın), 1 organizasyon, 1 Fatoş Karahasan.






Konuşma akıcı, takılma yok, eee-ıııııı-ohmmmmm yok, zaman yönetimi harika, bölüm sonlarında özet geçiliyor.

Ve açılış konuşması ile başladı Fatoş Hanım;

"Kişisel markanız siz olmadığınızda ekibinizin, müşterilerinizin sizin hakkınızda söyledikleridir"

TEB- Nilsen Altıntaş sunumu öncesi ruhu besleyen bir tango gösterisi izledik, sonrasında Nilsen Hanım sağolsun ingilizce kavramları türkçeleri ile sunarak bize öğretici bir sunum yaptı, Y Kuşağı...

Sonra Vodafone Ekibi sahnede yerini aldı, hr dergi'de eğitim tarafında yaptıklarını ilgi izlediğim ik ekibinin bir bölümü bu kez İşveren Markasından Güç Alan Kurumsal İtibar başlığı ile sunumlarını gerçekleştirdi. Efendim, şirketlerin %19'u itibar yönetimi üzerine çalışıyormuş. Bu sunumu ayrı yazacağım bir de kitaplarını almayı unuttum -_- stand vardı lakin şu kanatlı fotoğraftan çektirdim, adeta bir melek oldum, kara kanatlı bir melek.

Sırasıyla Pepsico-Katey Howard/Organizasyonlarda Diyalog Yaratmak ve Tevitöl öğrencisi Y Kuşağı ne ister sunumunu izledim. Aslında şirketlerin gittiği nokta çalışanları birbiriyle nasıl buluştururuz sorusunun sorulduğu yer, kurumsal sosyal medya hesapları, içeride birbirlerinden bilgi alabilecekleri platformlar, kurum çalışanlarına özel platformlar... IBM, GE bu konular üzerine çalışıyor ama bu başka bir yazının konusu olsun mu?




Bu ve benzeri organizasyonlarda Y Kuşağı demeyenin ağzına terlikle vuruyorlarmış, bir gün sahneye atlayıp "Durun! Ben İK prensesiyim, ben de Y Kuşağıyım! Ve o olay aslında hiç de anlattığınız gibi değil!" diyeceğim, her Y Kuşağı dendiğinde shot yapalım teklifim hala geçerli bu arada. 

YOD, moderatörlüğünde Dijital Olarak Yeniden Biçimlenen Organizasyonlar'ı dinledik. Bu arada YOD danışmanlık şirketini kurmuş, tebrikler, bol bereketli ve yoğun günler diliyorum kendisine. YOD kim mi? Yiğit Oğuz Duman canım, hatırlarsınız Peryön Genel Başkanı idi.

DHL, sorumlu teyzesi "DHL'in doğarsak olarak dna'sında hız var" cümlesi ile aydınlandım. Cümleyi bir daha oku, fizik var, biyoloji var tanım gibi tanım. 




Tanım yapacağız diye değişik olunuyor bu organizasyonlarda, barometreleri açık diye bir laf duydum, yıllar yıllar önce çalıştığım ik müdürü "Coco ik şemsiyemiz" dediğinde gökkuşağının üzerinde bir yerlere gitmiştim anlık olarak işte öyle bir şey, algılarımız açık, barometrelerimiz açık, ya ben hazırırım 220 km hız ile gitmeye bayılırım hatta en sevdiğim şey uçağın pistte kalkış yaptığı o an'dır. Kalkanlar devrede mi? Devrede devrede keep goin'.

Accenture-Sure Köse'nin anlatımı ile yaş ortalaması 28, İK tarafında daha da genç imiş. Bu noktada acıklı bir hikaye ile karşılaştık, adayın birini yağmurlu bir günde 1 saat bekletip 13 dakika mülakat yapmasınlar mı? Bu aday bizim yanak çocuk Selin Yetimoğlu çıkmasın mı, a-aaaaaaa. Sorduk, cevap alamadık, yetmedi alumnileri ile yaptıklarını anlattı kurumun Twitter hesabı. Bununla birlikte online mülakat hizmeti veriyormuş bir de adayların görüşlerini de takip edebiliyormuşsunuz sağladıkları hizmette. Güzel, bu vesile ile adaylara nasıl davrandıklarının bir örneğini ilk ağızdan dinlemiş olduk, umuyorum ik ekibi gerekli aksiyonları alır ve bundan sonra yağmurlu günde adaylarını 26 dakika bekletir. Sonrasında danışmanlık şirketlerine adaylar sosyal medyadan geçirdiği zaman hepimiz arkamıza yaslanır izleriz, huh?

Hürriyet İK, Tuğba Köseoğlu Okçu, esnek yan haklar uygulamasına geçmeyi planladıklarını ve bunu online olarak takip edeceklerini anlattı bir de indirim kartı vb. uygulaması halihazırda varmış. Yabancı dil şart dedi bir ik prosyoneli için.

Türker Baş ve Alice BBDO'dan Haluk Sicimoğlu İşveren Markası duygusuzlaşıyor mu duygusuzlaşmıyor mu'yu konuştu, maymun olmak ve Robert Bosch müşteri kaybetme para çokomel eğrisi üzerine bir güzelleme idi. Komiklikler, şakalar yapıldı.
"İk'cıların görevi kültür bakanlığıdır'.

Markafoni-Seda Kayrak Kızıltan HERŞEY "AŞŞK"la BAŞLAR! Sunumu başlığı görmemle komple gitti bende konsantrasyon kalmadı, herhalde bilinçli olarak her şey'i bitişik yaptılar ilgi çekmek için. 
Şekerim beklenti yüksek diyorum bu tip sunumlarda hata göze batar, bakıyorsun İK grup direktörü bakıyorsun Herşey bitişik so, what can i do sometimes...




SOSYAL MEDYA MAYIN TARLASI MI?

Sosyal mecrada markanın duruşu şeffaflık ve dürüstlükten ibarettir dedi Muhittin Bey from kazlıçeşme. Ayrıca kendisi cv istemiyormuş, karbon ayak izlerinden adaylara ulaşmak daha makbulmüş kendi sektörlerinde, ilerleyen dönemlerde internet televizyonu yükselişe geçecekmiş.

Özlem Özen, IBM  Türkiye, kurumsal sosyal medya uygulaması bulunuyor şirketin ve 130.000 grup, 400.000 aktif kullanıcısı var bu uygulamanın. Çalışanlar, sosyal medya ve marka elçisi olarak görülüyormuş.

İdil Şeker, Yıldız Holding, işe alımda sosyal medyayı kullanıyormuş, hani geçenlerde İşveren Markası yazımda belirtmiştim ya(şeklimi yapayım, izin verin). #mutluetmutluol ile bunu da test etmiş olduk dedi! yani istediklerinde tt olabiliyorlar, globalde de.
Linkedin holdingler takipçi sıralamasında birinci sıradalarmış, yani raadlar çok raadlar pampa. Stand açmak yerine online olarak proje başvurularını alıyorlarmış, ilk yıl 500 başvuru ulaşmış, bu yıl 3. yıl başvuru sayısı 1600 civarı, bakın bir ik'cı için ne mükemmel rakamlar, kariyer portallarına sıkışıp kalınmamış.
Tabii ki hoşuma gidiyor böyle şeyler, sosyal medya kullanılsın, adaya cevap hızlı dönülsün, müşteri ile ilgili olan sorunlar some üzerinden çözülsün, proaktif işe alım yapılmak zorunda kalınmasın, database search olmak zorunda olmasın. Ben öyle işlerde çalışıyorum ve ikcı dostalarım da benzer deneyim yaşar umarım.

Sonrasında gazetecilerin gözünden işveren markası geldi. Sizde mi mevlidden sıkıldınız?




Bir de linkedin-Serden Eren sunumu, özetle iş dünyasının %80'i aktif olarak iş aramıyor, %60'ı iş fırsatlarına açık. Linkedin bir iş platformu değil profesyonellerin katıldığı bir ağ'dır diyerek konferans gözlemlerime bir son vereyim artık.

#digitalhr heştegi ile Twitter ve vine'daki yayınları takip edebilirsiniz, izleyebilirsiniz.

Galaksinin en iyi İşveren Marka'cısı,

Coco

Şaka şaka piremsesim olm ben, ama eski şirkette 2 yıl bu konuda çalıştık, sunumlarımız oldu Muhteşem ve Benim, kapı gibi Onur Basat varken bu konu ile çalışan feyz alabilirsiniz, ayrıca Türker Baş'ın konu ile ilgili kitabı var.



Yazının fon müziği: lakme flower duet, Salt Galata'nın atmosferinden ötürü.

Görüşmek üzere.

Teşekkürler: Müge Ateş, nazik davetleri ve konukseverlikleri için.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder