İzlekler için Sosyal Medya

ınspector clouseau

8 Mayıs 2015 Cuma

Açık Sözlülük

Bu şişeyi kır, şarap fıçılarını parçala ve o üzüm bağını da kökünden sök!


 






Okeay, konumuz Açık Olmak, Açık Sözlülük, no denyoluk no patavatsızlık. 

Kurumsal hayatta yaşıyoruz(çoğumuz ya da ben yine 10K + organizasyonlar üzerinden anlatayım, Levent-Maslak hattı üzerinden beyaz yakalı dünyası. İletişim şekliniz hem almış olduğunuz aile terbiyesini, okulda aldığınız eğitimin üzerine hayata bakışınızı, insanlara dokunma şeklinizi falan gösteriyor bittabi MBTI sonuçlarınıza da bakıp yorum yapmak daha güvenilir olabilir, işkembeden salla salla nereye kadar. Burada bahsettiğim bir gusto, aldığınız maaşı/ücreti ulu orta söylemeniz beklenmez sizden, aralık belirtirsiniz, olayı 2013 yazı kredi kartı slibi görseli paylaşmaya çevirmiyoruz. 

Açık sözlülük vs. Patavatsızlık;

google üzerinden ulaştığımız kaynaklar, izlediğimiz Amerikan dizileri, okuduğumuz kişişel gelişim kitapları gösteriyor ki her şey daha toz pembe gibi davranırsak daha az sıkıntı çekiyoruz. Politik olarak doğru kelimeleri seçip, süslü mailler atarsak ok, dümdüz "müşteri odaklılığınız yok" dersek sorun var, "bu bizi ziyadesiyle üzdü" dersek ok, "sizin çocuklar bizimkilere daldı" dersek, "bizimkilere haydi kardeş kardeş oynayın diyemem sonuçta 30'lu yaşlarında yetişkinler" cevabı alınabiliyor. Özgüven başka bir şey. 

Purgatory

En büyük eksikliklerden biri eleştirel gözle bakma ve bunu ifade etmek aslına bakarsanız, yani bu benim görüşüm, yani bu beni bağlar gerisi ninja kaplumbağlar. Kritik etmek özel bir yetenek, ironi kullanmak aynı şekilde, sarkastik tavır(çok ince çizgide) paçozluğa giden yolu öyle hızlı geçersin ki neredeyim ben Araf'ta mı sorusu kafanda belirdiğinde her şey için çok geç olur. 

Bir davranışı yargılarken kişiden çok davranışa odaklanıp tespit s.çmak en güvenlisi. Nazik olmaya çalışmak, insanları kırmamaya çalışmak önemli tabii bir gelenekten bahsediyoruz, ayıp denen bir kavram var mesela. Ama üzerinde çalıştığınız iş; hani uzmanı olduğunuz hani yeteneklerinizi kullanıp başkalarından daha iyi sonuçlar elde ettiğiniz işten bahsediyorum, size kötü geliyorsa ya da kötü iş getiren biri varsa bu yorumu yutmak yerine paylaşmak daha mantıklı olacaktır. Uzun vade/orta vade ayrımına girmeyeceğim aklınızdakileri paylaşmak:

1- Hız kazandırır.
2- Daha katılımcı bir ortam yaratılmasını sağlar.
3- En basiti zaman maliyetinizi düşürür sonrasında bütçeye falan da etkisi olur. 
4- Proaktif yaklaşım falan abartayım mı agile toplantı düzenine geçsenize bi'şey deneyeceğim.

Dürüst bir şekilde eleştirmek uzun vadede sizin kazancınıza olacak ama bunu anlayacak büyük resmi gören süper yetenekler nerede?
-Nergis çay bahçesi nerede?
+Bilmem, nerede?

Eğer açık bir şekilde söylemeniz gereken bir şey ya da fikir varsa onu paylaşın, içinizdekini dışarı vurun mazallah içinize doğru çökersiniz, büzüşürsünüz böyle şeylerin olmasını istemiyorum zaten hayal dünyanız çok renksiz ve sınırlı, üzülüyorum bak. 



İş ve özel hayatında bildiğini yapan insan rahatlığı = Vezir olmuş piyon rahatlığı

Konuşmaktan korkmanızın ya da çekinmenizin nedeni konuşmaya değer olmadığını düşünmeniz mi acaba, bence bunu da bir düşünün, low profile değil canım...

Doyle Dane Bernbach, DDB olarak bilinir Think Small reklam kampanyasından belki hatırlarsınız, "büyük fikir" aslında gerçeğin ta kendisinde gizliydi, basit ama etkili bir çıktı oldu. Bazen gerçeği söylemek daha etkili olabilir, kıvırmayın, eğip bükmeyin. 

Tabii bu pek cesur bir davranış türü, organizasyonlarda 10 yıllar içerisinde oluşup kültür haline gelecek ve benimsenecek. Eğer bu şekilde yetiştirilmediyseniz, çalıştığınız şirket ve insanları bunu desteklemiyorsa aynılaşma yaşamanız kaçınılmaz. Mizah kullanılabilir ama(her zaman bir ama vardır) dozunda.  Size vurana her zaman karşılık verin hem de kadife eldivenlerle Muhammed Ali değilsiniz.

Kahrolsun Bürokrasi!!

Sorry but 12 katmanlı organizasyonlar var, en alt kademe ile en üst kademe arasında 12 kişi olması ne demek? Ve düşünsene Sevgili İzlek böyle bir yerde çalıştığını, yani tamam şartlar nedeni böyle bir yapıda çalışıyor olabilirsin o zaman mızırdanma lütfen. GE'de mevcut kültürün değişmesi için adım atıldığında, o yeni misyonun vizyonun hayata geçmesi ve GE halkının fikirlerini açık bir şekilde ifade etmesi için cesaretlendirilmesi 20 yılda oturmamış ben demiyorum Jack Welch yazmış. 1981 civarı düşünsenize birçoğunuz henüz doğmamıştı, ihtilal görmemiş efsaneniz nesil. 

Merge olayına bakıldığında teknoloji şirketlerinin bile normal hayata dönmesi, min. 10 yılı alıyor, ortak dil oluşturulması, hedefler, işe alımlarının birleştirilmesi vs. Ne sandın ibiş 2 tane merge operasyonunda görev aldım ben boru değil. Olay bunu davranışa çevirmek aslında, yetkinlikleri düşün davranışa geçmiş mi, yardım alamadan uyguluyor mu yoksa rol modeli diyebilir miyiz bu kadına / adama diye bakmıyor muyuz?

Açık sözlü olmak çevrenizdekileri sinirlendirir, grup normalleri dışında davrandığınızda önyargı duvarına toslarsınız kimi zaman, kendileri gibi olmanızı beklerler, aynı şakalara gülmek aynı tepkiyi vermenizi, onaylamanızı isterler, istemeyebilirler de... Sanırım varmaya çalıştığım nokta sürüden ayrı duran kara koyun, çirkin ördek yavurusu falan. 

Aklından geçeni olduğu gibi filtrelemeden paylaştığında ne olur?

Karşı tarafta bir duygu patlaması yaşanır, acı, öfke, sinirli haller, saldırı vesaire, dur alınganlığı ekleyeyim, küsebilirler mesela ben bunu gördüm. Sonra yarattığın bu karışıklığı temizlemek zorunda kalabilirsin, o sırada aslında senin sorunları basitleştirmenin nedenini sonuç odaklı yaklaşımın ya da big picture sevdan olduğunu anlamayabilirler. Senin pozisyonundaki kişinin bu tip öngörüleri olması da garip gelir. Nezaketten ölün demiyorum mümkün olan en minnoş şekilde gerçeği suratlarına çarpın. "Sizi Düelloya davet ediyorum!" şaka. 

Yazının sonuna geldik canlar, daha fazla yazamayacağım çünkü üzerinde ben olan serçe parmağım ağrıyor, dinlenmem gerekli. Opsenize.

Rahat çalışacağınız bir işinizin olmasını dilerim. Önümüzdeki 6 ay boyunca yatıp dağ evinde dinlenmeyi planlıyorum, hııı çok.  

Eski yöneticisi tarafından yeni Genel Müdür'e "She is the Though One" diye tanıştırılan kahramanınız,

Coco Thug life



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder