İzlekler için Sosyal Medya

ınspector clouseau

3 Eylül 2016 Cumartesi

Para Vermese de Çalışılacak Şirketler


googleladım


Hayır hayır övdüğünüz şirketlerden bahsetmiyorum. Kariyer bebeğim.
Kabak çorbası içtim, ilaçlarımı aldım, havalı bir inhaler'ım(soluk aldırma cihazı) var, doğru düzgün kullanamıyorum ama olsun bronşiti geçsin diye astım ilacı kullandırılan bir süper kahramanım. Gerçi tüm sonuçları haftaya alacağım 8000 tane test yapıldı, şans dileyin. Konumuza dönelim, tüm projektörleri kendime çevirmeyi sevdiğimi biliyorsunuz.
Çalışmayı hayal ettiğiniz, bünyesinde takılmak, sahasında salınmak, plazasında elinizde karton kahve bardağınızla hava atmak istediğiniz rüya şirketiniz hangisi?

Gönül bağı ile bağlı olabilirsiniz, logosunun hastası olabilirsiniz, ürettiği her ürünü gözü kapalı, soluksuz bir şekilde övebilirsiniz, bu tip sığırca şeylerden bahsediyorum elbette.
Aileniz yaşadığınız hayat tarzınızı destekliyordur mesela(faturaları siz ödemiyorsunuz), yeriniz belli olsun diye işe gidiyorsunuzdur ya da prestijli bir üniversiteden mezun olmuşsunuzdur oooooorrrrrrrr yetenekleriniz nedeni ile peşinizden koşuluyordur.
Sempati beslediğim, spor olsun diye görüşmeye gideceğim şirketler var elbette lakin ki, fakat teknik bir  sorun nedeniyle paylaşamıyorum.
Şimdi size ödev, düşünün bakalım; tutku mu, ait olma hissi mi, havalı olma isteği mi, mutluluk dediğimiz şey mi, huzurlu hissetmek mi, neden o şirkette çalışmak istiyorsunuz?
Neden o şirket, bina yüzünden mi, yabancı menşeli olması mı, eski sevgiliniz mi o şirkette. Sonra sıralayın çalışmayı isteyeceğiniz 13 şirketi. Daha sonra da başvuru yapın, neden orada çalışamayasınız ki, engel nedir? Engel sizsiniz, engelsizsiniz hah bir de unutmadan açık pozisyon olmayabilir, onun için  vakti zamanından bir işe alım tanrısı olan ben bile bir şey yapamayabilirim. Neden mi 13 şirket, bir sonrakine geçebilesiniz diye. Beni işe almıyorlar diye bir sızlanmayı kabul edemem, yeterince odaklandığınıza ya da hedefinizi iyi belirlediğinize emin misiniz?

Neden "O" şirket:


  • Hangi sektörde faaliyet gösteriyor? 
  • Cv'nizde yer aldığında prestijiniz mi artacak?
  • Bilginiz ya da uzmanlığınız mı artacak?
  • Burada kalırsanız mı, yoksa sonraki adımda mı daha çok kazanacaksınız?
  • Mevcuttaki işin rutine bindiyse, seni zorlamıyorsa diyebilirim.Yeni başarılara imza atmak istiyorsan.
  • Daha primat seviyede bir istek sıralayalım, yöneticinize ve / veya patronunuza uyuz olmaya mı başladınız? Eh, peki, ona da tamam. Aynı yöne bakmıyor, mantıklı çözümleri onaylamıyor, yeteneğinizi köreltiyor olabilirler. 
  • Hayatınızın koccaamaaannnnn bir değişiklik söz konusu, evlilik, nişanlılık, çocuk, aileden birinin başına bir şey gelmesi, mesela elim bir kazada kaşlarını kaybetmiş gibi... İş-yaşam dengesi diyorum akıllım. 
  • İşinizin sizin güçü yönlerinize değil, gelişmesi gereken alanlarınıza odaklanması ve o noktada bi'şey olması, bi'alamet gelmesi. 
  • Yeni ufuklara, yeni bir kariyere, yeni bir etikete hazırsınız. O zaman önünüzde dağlar duramaz. 


Unutmayınız, İK'cı sizin düşmanınız, şirkete girişte aşılması gereken bir engel değil. Mihmandar olarak düşünün, yolculuğunuz sırasında, keşif tecrübenizde, mavi gezegendeki uzay maceranızda birlikte salınacağınız bir profesyonel. Camooon bir liste yapacağımı düşünmediniz sanırım, burada olayımız hayallerinize 1 adım daha yaklaşmanız, motivasyon, korelasyon falan. Uzun süreli stajlara pembe gözlüklerle baktığınız günler dilerim.

Aman da aman minnoş uzaylınız,

Coco from the 3rd Rock

Yazının fon müziğini unuttum sanıyorsunuz değil mi, evet unuttum çünkü burnum anlamsız bir şekilde akıyor. Allerjik bünyeler için gelsin; Mavi Sakal- Ben Kimleyim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder