İzlekler için Sosyal Medya

ınspector clouseau

13 Nisan 2017 Perşembe

Blogger İşe Alımı

Yazının fon müziği; Buddha-Triangle Sun

İşbu başlığı Şair Evlenmesi tonunda okumanızı rica edeceğim.
Saçma sapan işe alım şekillerinin anlatıldığı bu blogda bugün de blog yazan kişilerin, yani bloggerların yaşadığı zorluklardan bahsedeceğim. Evet ben tarih öncesinden kalma bir TRT sunucusuyum.

Tüm berbat görüşmecilerin yükü omuzlarımda, insan taklidi yapmanın aslında o kadar da zor olmadığını hatırlatmak istiyorum.

Yeni davetiyelerim geldi, ekim-kasım-aralık dönemi programları şimdiden ajandada işaretli. Muhteşem bir bahar oluyor, bahçedeki ağaçta kuşlar cıvıldıyor, balkonda çiçek kokularını duyuyorum, hava sıcak, dün güneşlendiğim için her yerim kabardı acayip şahane hallerdeyim, hah! Bir de çiçekler nedeni ile hapşırıyorum. Nefes almak güzel yine de.
Unutmadan arabanın beyni yandı her şey şahane 7000 tl'lik masrafı 1700 tl'ye indirmenin inceliklerini öğrendim o arada. Ne iş yaptığınızın yanında kimi tanıdığınız da önem arz ediyor.
Whatsapp grubunda klasik blogger konuları tartışılıyor. Liya'dan bir mesaj geldi, İstanbul dışında yaşıyor, iş başvurusu yapmış, şirketten bir soru listesi gelmiş. Lan bu ne diyerek sizlerle paylaşayım;

Öncelikle ilanımıza yapmış olduğunuz iş başvurusundan dolayı teşekkür ederiz.
Aramış olduğumuz İnsan Kaynakları Uzmanı personelinde aşağıdaki yetkinliklerin bulunması gerekmektedir.
Eğitim süreçlerinin yönetimi
Performans değerlendirme sürecinin yönetimi
İşe alım sürecinin yönetimi
Şirket içi organizasyonların yönetimi
Bu kapsamda; aşağıda belirtilen soruları yanıtlamanız gerekmektedir.
EĞİTİM SÜRECİ
Eğitim süreçleri nelerdir?
Eğitim süreçlerindeki tecrübe süreniz nedir?
Eğitim süreçlerindeki en önemli çalışma hangisidir?
Eğitim süreçlerinde yetkinlik ölçümü çalışmalarında bulundunuz mu? Bulundu iseniz bir örnekleme yapar mısınız?
PERFORMANS DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Performans değerlendirme süreçleri nelerdir?
Performans değerlendirme süreçlerindeki tecrübe süreniz nedir?
Performans değerlendirme süreçlerindeki en önemli çalışma hangisidir?
İŞE ALIM SÜRECİ
İşe alım süreçleri nelerdir?
İşe alım süreçlerindeki tecrübe süreniz nedir?
İşe alım süreçlerindeki en önemli çalışma hangisidir?
ŞİRKET İÇİ ORGANİZASYON SÜRECİ
Şirket içi organizasyon süreçleri nelerdir?
Şirket içi organizasyon süreçlerindeki tecrübe süreniz nedir?
Şirket içi organizasyon süreçlerindeki en önemli çalışma hangisidir?
Çalıştığınız işyerlerinde en çok sizin motivasyonunuzu olumlu etkileyen faktör nelerdir?
Çalıştığınız işyerlerinde en çok sizin motivasyonunuzu olumsuz etkileyen faktör nelerdir?
Sizce insan kaynakları süreçleri şirketlere hangi katkıları sağlar?
İnsan Kaynaklarının tüm süreçlerini yazınız?

Aday olduğunuz görev için beklentiniz nedir? --> Nefes alabileyim yeter. 

Dostum, yalnız bu saydıklarınız yetkinlik değil, sertifika programı ders içerikleri falan bu. Nesiniz babacığım siz şaka mı?

Aynı hafta saçmalıklara başka bir boyut ekleniyordu.
Sektörün lideri olan bir şirketin İK direktörü ekibine kıdemli seviyede eklemeler yapmak istiyor. Uzman alacak, yerseniz. Özellikle kadın adaylarla görüşüyor haydi bu pozitif ayrımcılık, kadın çalışan oranını yükseltmesi gerekiyor, anlaşılır diyelim. Dostum görüşmeye gelen adaylara kompozisyon yazdırmış. Asistandan talebi oluyor, görüştüğümüz 6 adaydan 4'üne mail at, direktörümüzle yaptığınız görüşmeyi anlatan 300 kelimelik bir yazı yazmanızı rica ediyoruz... minvalinde bir içeriği olsun diyor. Hepimiz şok, hepimiz yerlerde. Olum ne yiyorsunuz ne içiyorsunuz, ne kadar da kendini seven bir direktör, ne kadar da kendine aşık ve kompleksli bir birey. Ben o adayların ne düşündüğünü bilmiyorum. Benden böyle bir şey istense ne olurdu kestirmek zor değil.
Blog yazan birine dava açılmış, referans gösterilemeyecek bir yazıyı kullanarak dava etmeye çalışıyorlar, bundan bir gömlek üstü saçmalık seviyesi bahçedeki ağaca selam durmak falan.

Bir bloggerın karşılaştığı problemler nelerdir? Dayak nedir, neden atılır?

Bahsettiğimiz blogger farklı bir iş alanında da çalışıyor olsun.
İçerik, trafik, zaman, konsantrasyon, yorumların yönetimi falan ha bir de host-most sorunları default yükleniyor. Peki ya işe alınırken?
Awwww yeah, işe alınırken her şey minnoştur.
Demek blog yazıyorsun, demek trafiği yüksek, bu çok hoş'tan--> Lütfen o yazıyı siler misin'e giden bir süreç var. Hele bir de iş hayatı-ik falan yazıyorsan olay komple değişiyor. Vektörle çalıştığım zamanlardı, koçluk alıyordum, o zamanki ik müdürü sıfatlı leopar kadın bunu duydu, Coco blog mu yazıyorsun, bizden bahsetmiyorsun umarım gibi bir şey zırvaladı. Yasal olarak bana dokunmanıza yol açacak şeyler yazmıyorum sakin ol leopar kadın dedim, en nihayetinde ben aslında yoğum ve bu da bir hayali blog. Bozuldu, sene bundan 9 sene önce. Bazı arkadaşlarımın başına korkunç şeyler geldi:


  • En favori yöneticisi önceleri desteklerken, işe alımda bu konuları duymuşken(aday, aynı zamanda o bir blogger diye pazarlanmışken) sonradan bir canavara dönüşüp, yazı silmesini istedi.
  • Şirketin kurumsal iletişim tarafının yapması gereken işler blogger olan arkadaşa kitlendi. 
  • Daha rezil bir başkası var mesela, yazıyı güncellemesini istedi.
  • Bir diğer çukur insan şirketi övmesini istedi. Hem de bir hiç karşılığında.
  • Bir diğeri mobbing yaptı, dava etmekle tehdit etti(en uygunsuz mobbing hikayelerini ik'cılardan dinliyoruz).
  • Bir diğeri küstü. Beni öv diyen de çıktı. Övmek mi? Bak bunun diğer bir modeli de şunlar, demek resim yapıyorsun beni çizsene. Olm blog dediğimiz dünyanın en dandik alanlarından biri bu kadar saçma bir istek duymadım. Trip atanlar, tehdit olarak görenler, popülariteyi kıskananlar.






Evet bir blog yazıyorum. Evet kitap teklifi aldım, hımm evet bu ikinci bir kariyer olarak da kullanılabilir. Hayır, adını sizinle paylaşmam ya da paylaşırım.
Sistemdeki muhteşem yöneticileriniz sizi bir bataklığa çeker, özgürlükçü olanları da var, benim çalıştıklarımdan bazıları beni bu konuda destekliyordu da. Bazen blogdan haberi olmayıp bana kendi yazılarımı gönderen yöneticilerim de oldu bu da güzel tarafı, ilginç bir motivasyon getiriyor. İş hayatında mızırdanan insanlar sevilmez, olumsuz durumları, zayıf yanları çat diye yüzünüze söyleyenler sevilmez. Gereksiz bir pembe gözlük, sorunsuz hayat, halının altına süpürülmüş problemler falan vardır, -dır, -dur... Moda, teknoloji gibi alanlarda yazarken daha esnek olunduğunu görebilirsiniz. Ben size blog yazmayın demiyorum, hobi olarak yine yazmayın. Anlamazlar, üzerler sizi berduş olursunuz.
Mesela. 

Gurulardan aldığımız dersler, ilhamlar dışında ekibin içinden gelen farklı sese tolerans gösterilen, etkin şekilde dinleme yapılan gün ve gecelerde buluşmak dileğiyle. Sözüm bu durumlarla başa çıkamayan profesyonel İK'cılara, denyo yöneticilere, oyuncağı kıranlara.

Ailenizin Küratörü,

Coconut Portakal

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder