İzlekler için Sosyal Medya

ınspector clouseau

7 Nisan 2017 Cuma

Geri Bildirimi Çok Seven Yönetici








Bir varmış, bir yokmuş zamanın birinde bir İK departmanında geri bildirimi çok seven bir yönetici varmış. Girdiği iş görüşmelerinde birlikte çalışacağı potansiyel çalışma arkadaşlarına kendini tanıtırken de "Ben geri bildirim almayı çok severim, çok açığım bu konularda, en sevmediğim özelliğim mükemmeliyetçiliğim." dermiş.
Vay annesini sayın seyirciler, masal böyle başlamış, delikanlı genç kıza iskelede rastlamış.

Geri bildirim verirken suyunu çıkarmadan yapmaya, empati kurmaya, net-belirgin olmaya, değişim için cesaretlendirmeye, yargılamak yerine tarif etmeye falan dikkat edilir. Olay anında geri bildirim veren yöneticiler olduğu gibi, olay soğuduğunda verenler de vardır. Hayır dostlar geri bildirim intikam soğuk yenen bir yemektir falan değil. Performans görüşmelerinde yılda 1-2-4 kez verilebilir, her ay verildiğinde yüzünüz eskir diyen de var, bu işi doğru düzgün yapıp enerjiyi ve sinerjiyi arttıran da var, doğru zaman doğru yer.

Şimdi ve burada! Geri bildirimi seven yönetici;

  1. Gelişime açıktır, amacı öğrenmek ve performansı iyileştirmektir. 
  2. Gelişimi falan iplediği yok, gizli bir ajandası var ve organizasyon hakkında magazine ihtiyacı vardır. Geri bildirim ayağına sizi yiyor, küçük jurnalci. 



  • Çift taraflı bir iletişim gerektirir, geri bildirim duraktır binmeli, son durağa gelmeden inmesini bilmeli
  • Yargılayan bir dil kullanmaktan, parmakla göstermekten kaçınmak kazandırır
  • Zamanında yapılmalı, uygun ortam şartlarında, sema açıkken olmalı, övgüleri herkesin ortasında yapabilirsiniz, seslendirin başarılar diğerlerinin de kulaklarını şenlendirsin
  • Somut olmak lazım, genelleştirmeden ve bir hayale dalmadan
  • Samimi bir dil, tatlı gülüş pek yaraşır gözleri ömre bedeldir dostlar
  • Unutmayın hanımlar beyler, kişinin karakteri ile ilgili değil olay, davranışlara odaklanın, davranışlar üzerinden ve sonuçları üzerinden konuşup beklentileri dile getireceksiniz. Atla deve değil(ejderha bu dikkat etmelisiniz)
  • Öznel ve tanımlayıcı olun, kişilerin kendilerini geliştirebileceklerine olan inancınız mı var? Yapıştırın şukuyu.


Biraz daha büyüyüp terfi alacağınız zaman değerlendirme merkezi uygulamalarına alınabilirsiniz, bu noktada sizden simülasyonda ve dahi gerçek hayatta, çalışanlara hem olumlu hem olumsuz geri bildirim veren biri olmanızı bekleyecekler. Çalışanların uzun vadeli gelişimine odaklanma konusu girer devreye, mentorluk aldın mı, koçluk yaptın mı, eğitime gönderdin mi, bu insanların geçmiş dönemdeki performans değerlendirmelerini ve diğer göstergeleri incelemek falan lazım gelebilir. So kendi gelişim alanı ve güçlü alanlarını bilirken, çalışanlarının/ekibinin de mevcut durumunu bilmen ve konuya hakim olman beklenecek beyaz yakalı.

Ekibi olanlara ödev, ekibiniz rol ve sorumluluklarını belirleyin, delegasyon yapın(olm uzman mısınız siz, insan yönetme tarafına geçtiğinizde işi uzmanlara devretmek gerekir), başarıları takdir edin, ekibi motive edin, açık ve yapıcı geri bildirim verin, takım kültürü yaratın ve gelişimin önünü açın, değişimin öncüsü olun, inisiyatif almaları için onları cesaretlendirin. Bunları da yapamıyorsanız ölün bir zahmet.

Konu ile ilgili muhteşem bir yazı için buyursunlar;

Kanunimeyşın

Geri Bildirimlerin Geri Bildirimi,
Coco






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder