İzlekler için Sosyal Medya

ınspector clouseau

1 Nisan 2017 Cumartesi

Tazminatını Alarak Ayrılmak


Yazının müziği yine Nina Simone'dan-Take care of your business

#ayna


Her şeyin bir bedeli var elbette.
Miro geldi, Kayserili kuzenimiz evlilik hazırlığında ve über geleneksel haller içerisindeler, söz bohçası, nişan bohçası, gelin görme... Sülale boyu toplaşıp okazyon uyduruyorlar. Gelini görmeye gidelim'in Kaysericesi. Ben yoğun olduğum için bu organizasyonların hiçbirinde yokum, zaten o kadar kadınla işim ne acaba? Kız lisesinde miyiz? İlkokul 3 müyüz? Daral gelen evcilik oyunu hallerindeyiz.
Kuzenimizin eşi olacak minnak kız ile henüz tanışmadım ben, ailede genelde en son benimle tanıştırırlar, ben aile üyelerine mülakat yapmayı sevmiyorum yea. Sonra dürüstçe fikrimi söyleyince küsüyorlar. Mesleki hastalık 101.
Evet, konular birikti, sabah sana geleceğim diye yazdı gece Miro, sabah hayvani boyutta bir pasta ile gelmiş, sonsuz diyetimi bozmak zorunda kaldım, evet ben bir ketojenik değildim, karbonhidratı da çok seviyordum, önümde 8 kişilik çikolatalı ve krokanlı bir pasta duruyordu. Tabloları inceledikten sonra aeh evet, sanatsever bir aileyiz, kahve içelim dedik sevgili günlük.

Bu minnak kız Miro'ya, Rolex'inden memnun musun diye sormuş. Tarih boyunca böyle bir soru sorulmamıştı sanırım. Rolex'ten memnun olmak, aklıma zaten hemen şu video geliyor. Ok, tamam bir cümle ile kızı harcamıyoruz, aramızda Rolex'ten memnun olmayanlar olabilir.
Konudan konuya, olaydan olaya atlarken, Miro anne tarafından kuzeni Leyla'dan bahsetti, işten ayrılmak istiyordu falan diye anlatmaya başladı, o konuları hatırlıyorum geçen sene de konuşuyordu.

Eeeee bu dünyanın en normal hikayesi diyebilirsiniz. Hımmmm, aslında öyle. Kıbrıs'ta yumurtalarını satan kızdan sonra 3. seviyede ilginçlik taşıyan bir hikaye. Leyla 10 küsür yıldır aynı şirkette, kendini adamış ve kendinden geçercesine çalışıyordu. Uluslararası zımbırtılar yapıyorlar, şirket 2016 son çeyrekte satıldı ve yönetim değişti, haliyle 1. yöneticisi falan da gönderilince tatsız bir hal aldı. Mevcut durumda ayrılma isteği ile motivasyonu değişen Leyla gitmek istiyordu, bu kararını bağlı olduğu yöneticiye söylemiş. Anlaşarak ayrılmak, tokalaşarak vedalaşmak, kapıyı çarpmamak istiyor zaten çok tarzı da değildir, Leyla bir özgecan olduğu kadar zarafet timsalidir. O tam bir iş bitirici, sonuç odaklıların başganı bir yönetici falandır ama yöneticisi biz senin gitmeni istemiyoruz diyerek tazminat senaryolu seçeneğin önünü tıkamak istiyor. Evlilik opsiyonu var, evlilik belgeni görürsem evlilik tazminatı alabilirsin diyor. Bildiğimiz kadarı ile Leyla'nın yakın zamanda evlenme gibi bir planı yok çünkü hayatında biri yok.

Tazminat alarak gitmelerde en iyi ikinci seçenek, eğer kendini kovdurtamıyorsan, evlilik kartını oynamaktır. Eşim çalışmamı istemiyor diyerek evlendiğin andan itibaren 365 gün içerisinde istifa edebilir, yeni bir işe başlayabilir ya da evde takılabilirsin. Bu bahsettiğim olay kadınlar için sevgili İzlekler. Pazarda niş alan varsa yardırın, oturup size işe olan bağlılık, işvereni sevme övmeyeceğim.

Adam artistliğini yapmış, Leyla'nın ana şartelleri atmış, arkadaş grubumuzdan Tankut ile yıldırım nikahı ile evlenmiş. Bunu ben bile beklemiyordum, koltuktan düştüm, gözlerimden yaş geliyordu, nikaha çağrılmadığıma mı gülüyorum, Tankut ve Leyla'nın bir çift olarak uyumsuzluğuna mı bilmiyorum. Ama yapmıştı. Bu olay 2016'nın en efsane haberleri arasında yerini alacaktı benim için.
Formalite olsun diye evlenen arkadaşlarım vardı, işinden bıkmış, mutsuz, yeni bir başlangıç yapmak isteyen. Camoooon bugüne kadar hanginiz tazminat almak için evlendi? Kimse bana maceradan bahsetmesin. Bizimki evlilik belgesini gözüne sokmuş.

Geldik bir hikayenin daha sonuna, evet dünyanın en saçma beyaz yakalı hikayesini dinlediniz. Leyla ve Tankut boşanmışlar, zaten nikaha çağırmamışlardı, boşanmaya da çağırmadılar üzülmedim, ben olur da aşık olurlar diye umutlanmıştım. Merak edenler için o tazminat alındı, evlilik kurumuna ve boşanma istatistiğine olan katkılarından dolayı ikisini de kutluyorum. İnsan gibi tazminat ödemeyen şirket ve yöneticilerininde ABV.
Umuyorum hepiniz sizinle evlenecek kadar fedakar arkadaşlara sahipsinizdir. Bakınız zamanında istifa ve tazminat konulu ciklemelerim vardı;

Beğenmeyen Yallah Arabistan'a.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder