İzlekler için Sosyal Medya

ınspector clouseau

27 Haziran 2017 Salı

Hunharca İş Arayan Genç

Yıldız Tarihi 234356217
Hava çok sıcak Sevgili Günlük.

Son birkaç yıla bakalım, iş başvurusu yapmadan işe girdiğim şirketler oldu, neden mi? E bunu benim yerime eski iş arkadaşlarım yaptı, beni övdüler abi dediğimde ne yaptınız?

Mailde benden bahsederken üstün İK yetenekleri olan bir birey olduğumun altı çizildi ya da bir yemek esnasında kulaklarım çınlatıldı. Kimse bana kişisel markadan bahsetmesin.

Çok tatlı işlerim oldu, bir sürü yönetici tanıdım, birçok renkli iş arkadaşı so kalabalık kitlelerle çalıştıkça daha farklı davranışa sahip insanlara maruz kaldım. Zenginlik bu şeklinde aktarıyorum, doğrudan iş akadaşlarım psikopattı derseniz okları üzerinize çekersiniz iş görüşmesinde.

Unutmayın bu sitede bana sen iletişim gurususun da dediler. Durumsal olan bir kişi politik zarafete sahiptir, dili etkili kullanır, tatlı tatlı konuşur ağzınızdan laf alır, yetmez ama nabıza göre şerbet enseye şaplak.

Evet başlangıç aşaması zor, bir keresinde can sıkıcı bir işe alım süreci ile karşı karşıya kalmıştım, Valide Hanım, bunu yapacağından eminim, bu senin için sorun olmayacak ama sen şu anda olman gereken yerde bile değilsin bunun farkındasın değil mi diye tatlış tatlış dokundurmuştu. Hayaller vs. Hayatlar, haftanın 5 günü çalışmadan da hayatta kalınabilir tezimi kanıtlamaya çalışıyorum sene 2000'lerin ikinci yarısı.

Üzgünüm, bizler cv'nin fotoğraflı olmasının bir öneminin olmadığını, ayrımcılığı önlemek için çabalamamız gerektiğini savunmak zorundayız. Gidiyorsun diversity falan dinliyorsun geliyorsun yönetici kılıklı solucan bu cv fotoğrafsız diyor.

Savaşmanız gereken çok sayıda cephe var. İK'yı temsil et, şirketi temsil et, markayı gözet, iş süreçlerini anlamaya çabala, pozisyonu anla, kariyeri tasarla, doğru kişiye ulaş, adayı tarafsız şekilde değerlendir, yetmez onu öküz hammaddesi ile üretilen yöneticiden koru... İş İK'da bitmiyor, tüm İK'cıların ve insanlara kötü mülakat anıları yaşatan patronların yükü omuzlarımda. Yıllar geçiyor, para çokomel eğrisi aynı, işe alım süreçleri benzer, sistemsiz işler, Ağrı Dağı kadar egolar.
Yeteri kadar pozisyon yok, iş var aday yok diyene uçan tekme atmak isterken nedense youtube'da taymlaynıma bu video düşüyor, paylaşmasam olmazdı diyerek bayrağa sesleniyorum.
Yeni işe başlayacak kişilere gerektiği şekilde davranmayı unutmayın, iş arayan insanlara karşı da profesyonel yaklaşın, bazen küçük bir yönlendirme büyük bir fark yaratmaya yardımcı olabilir. Şimdi toplantıya girmem lazım. Öperler.





 

2 yorum:

  1. "hiçbiriniz beni sevmiyosunuz!!" kljkghfkvhmk bu adama dönüşmek istemiyorum ya. kaç aydır iş arıyorum. bugün de yine iş görüşmem vardı. yoruldum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Celibon, konu sevmek ya da sevmemek değil konu o pozisyona için beklenen kriterlere en yakın adayı bulabilmek, enerji, motivasyon, yetkinlik falan. Nasıl İK'cılarla karşılaştığınızı bilmiyorum ama yola devam

      Sil